Chevrolet Europe
PRAHA (tpk) - Značka Chevrolet, pohrobek jihokorejského Daewoo, je v Evropě na vzestupu. Loni zaznamenala meziroční nárůst prodejů ve výši 26,5 procenta na více než 240 tisíc automobilů a její podíl na evropském trhu poprvé překročil jedno procento. V plánech pro následující dva roky přitom nehodlá polevit. Výkonný ředitel Chevroletu Europe Wayne Brannon minulý týden prohlásil, že také letos značka doufá v dvouciferný vzestup. Během roku 2007 má Chevrolet v plánu prodat v Evropě 300 tisíc vozů.
K dosažení stanovených cílů budou značce pomáhat minimálně do roku 2009 výhradně automobily produkované v jihokorejských továrnách. „Rádi bychom zařadili do své nabídky také v Americe vyráběný Chevrolet HHR, ale nyní bychom již nestihli zajistit změny potřebné k homologaci a plnění emisních norem v Evropě,“ uvedl Brannon a dodal, že jiné americké modely v plánu pro import nejsou. O navýšení prodejů by se měl letos postarat především nedávno představený Chevrolet Aveo (nástupce modelu Kalos). V Česku se loni registrace chevroletů meziročně propadly o necelých osm procent na 2354 vozů. Nejoblíbenějším modelem u zákazníků byl právě Kalos s téměř tisícem prodaných exemplářů.