ČEZ
PRAHA (foj) - Doba, kdy při reklamních spotech běhala po televizní obrazovce elektrická zásuvka v duhových barvách propagující společnost ČEZ, zřejmě skončila. Elektrárenská firma značku Duhové energie opouští. „Pouze v oblasti retailu, u konečných zákazníků. Velkoobchodní nabídka Duhové energie bude pokračovat,“ sdělil týdeníku EURO mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Rozhodnutí ČEZ zdůvodňuje následovně: „Trh s elektřinou se v České republice otevírá od roku 2001 a při jeho liberalizaci nám značka Duhová energie pomohla. Stala se symbolem postupného otevírání trhu, toho, že se skutečně něco mění.“ Obdobně postupovaly i západoevropské energetické společnosti, například E.ON. „Většina firem nyní obchodní značky částečně opouští a vrací se k aktivní komunikaci firemní značky,“ vysvětlil Kříž. Elektrárenská firma bude teď u konečných zákazníků propagovat pouze svoji značku, tedy ČEZ. Společnost za propagaci Duhové energie utratila od roku 200 zhruba 150 milionů korun. „Částka je oproti jiným značkám minimální,“ dodal Kříž.