Menu Zavřít

Bez řidiče přes hranice. Brusel nabídne Tesle a spol. nové evropské testovací trasy

15. 9. 2017
Autor: Profimedia.cz

Evropská komise chce nabídnout americkým koncernům k testování autonomního řízení nové trasy vedoucí i přes hranice evropských zemí. Kromě trasy Rotterdam-Antverpy-Eindhoven se má jednat také o koridor mezi Lisabonem a Madridem, nebo trasu Tromsø-Oulu.

Nové regiony pro testování autonomních vozů chce nabídnout Evropská komise prostřednictvím eurokomisaře pro rozpočet a lidské zdroje Günthera Oettingera a Mariji Gabrielové, jež je zodpovědná za digitální ekonomiku a společnost.

Americké firmy jako Tesla a Alphabet (dříve Google) budou moci využívat koridory v Evropě, jež povedou přes hranice jednotlivých států. Uvedl to německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Testovací trasy mají vést mezi Belgií a Nizozemím (Rotterdam-Antverpy-Eidhoven), Portugalskem a Španělskem (Lisabon-Madrid, Porto-Vigo, Évora-Mérida), Norskem a Finskem (Tromsø-Oulu). Už dříve byla schválená trasa Mety-Merzig-Lucemburk, jež vede mezi Francií, Německem a Lucemburskem.


Člověk za volantem zatím poráží technologie:

Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku s kočkou


Povolení by mělo proběhnout v řádu měsíců, potvrdila bulharská eurokomisařka Gabrielová. „V reálném provozu budou jezdit vysoce automatizované automobily mezi hranicemi členských států. Nechceme omezovat autonomní řízení na současný status quo,“ doplnila.

„Nemůžete v polovině silnice zastavit auto a čekat na to, než se připojí k nové mobilní síti. To je hlavní důvod pro testování při jízdě přes hranice,“ upřesnila.

Gabrielová tlačí na to, aby EU nezaostávala příliš za Spojenými státy v rámci testování autonomního řízení. Naopak by měla využít společný evropský trh.


Češi chtějí konkurovat Tesle ve výrobě baterií:

Velký byznys. Česko zažívá obrovský nárůst zájmu o výrobu li-ion baterií

Vědec Jan Procházka, který stojí za technologií ukládání energie v bateriích HE3DA


„Doprava je sama o sobě mezinárodní, nechceme pracovat s izolovanými ostrůvky.“ Podle Evropské komise je třeba rychlé a společné akce, aby se náklady na bezpečnost v dopravě snížily. O spolupráci na tomto poli mají zájem i samotné členské státy, dodala eurokomisařka.

Letos v březnu český ministr dopravy Dan Ťok oznámil záměr umožnit testování autonomních vozů na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Podporuje také výstavbu testovacího okruhu v ČR, který by vlastnil stát.

bitcoin_skoleni

Dále čtěte:

Airbnb na kolech chce navždy změnit přístup k vlastnictví aut. Okouzlil i Daimler

Vývoj autonomních vozů: firmy tvrdě bojují o nejlepší mozky

Auto, které vás „morálně“ obětuje. Budoucí realita na silnici

 Záchranáři míří k tunelu, kde došlo k nehodě


  • Našli jste v článku chybu?