Menu Zavřít

Bez velkých emocí

27. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Pařížský autosalon

Rozdmýchat skomírající prodeje se od předešlé soboty 28. září snaží v Paříži světové automobilky. Na tamním autosalonu se předvádí řada nových modelů, které by měly pomoci rozproudit stagnující odvětví. Vše se ale děje bez velkých emocí a dlouhých projevů, výrobci většinou počítají ztráty a nechce se jim do žádných oslav.
Pro českého motoristu je důležité, že se v Paříži objevilo velké množství novinek, které nejsou mimo možnosti jeho peněženky. Největší stánky patří nad Seinou tradičně francouzským výrobcům, kteří na výstavišti obsadili většinu první haly. Největším hitem je Renault Mégane II, který navázal na svého úspěšného předchůdce. Vůbec se mu však nepodobá. Oplývá sportovními tvary hodně podobnými modelům Vel Satis nebo Avantime. Karoserii charakterizuje hodně ostrých hran, záď padá strmě dolů. Zdá se, že se u Renaultu definitivně vydali cestou avantgardy, jejíž vývoj stál v tomto případě 2,1 miliardy eur.
Peugeot pro změnu láká na zajímavý kabriolet 307 cc. Je to odkrytá verze stroje, který v minulých letech sbíral jeden titul auta roku za druhým včetně České republiky. A proti menšímu 206 cc, který je nejdostupnějším otevřeným autem na českém trhu, má tu výhodu, že se na zadní sedadla vejdou i dospělí lidé.
V Paříži je k vidění také vylepšená třídveřová Fiesta, kombík Fiat Stilo či Seat Cordoba ve verzi sedan. Tomu se záď povedla, padne, jako kdyby patřila k cordobě odjakživa. A co vyšší třídy? Hodně pozornosti budí jeden manažerský stroj – nové Audi A8. Ve Francii se předvedlo ve verzi quattro, tedy s pohonem všech kol. Na stánku je také jeden jeho rozřezaný model, na jehož profilu je krásně vidět celá složitá stavba limuzíny. BMW láká na roadster Z4, který nahradí bondovskou „zet osmičku“ a stane se jasně nejdražším produktem mnichovského výrobce. Porsche má zase na stánku svůj první sportovně–užitkový vůz, Cayenne, a Volkswagen odhalil svůj bratislavský produkt – terénního Touarega. Ten má s Porsche Cayenne mnoho společného, vždyť byly vyvíjeny současně. Pro nejmovitější zákazníky je na Versailleské bráně připraven Maybach a nový výkonný Jaguar XJ.
Mnoho řidičů v Česku patrně zajímá, s čím do Paříže přijela Škodovka. Má sice velký stánek v tradičních zelených barvách, ovšem bez většího nápadu. Také se u ní nekoná žádná velká premiéra. Hlavním tahákem je sportovní Octavia RS ve verzi kombi, návštěvníci si mohou prohlédnout Fabii s novým tříválcovým motorem a jako bonbónek mladoboleslavská automobilka představila dynamickou studii fabie s názvem Paris, kterou konstruktéři připravili speciálně pro tuto výstavu. Má na karoserii hodně plastů a přepracovaný interiér, zajímavý je digitální tachometr a umístění některých ukazatelů na středním panelu. Na jinak strohé palubní desce to však působí nepatřičně.
Pařížský autosalon se ve svých dvou novinářských dnech obešel bez velkých projevů kapitánů průmyslu, u expozic se konaly spíše zábavné show. Totéž platí i o Škodě Auto – v době plánované tiskové konference se její šéf Vratislav Kulhánek s úsměvem prošel po stánku, načež nastoupili tanečníci. O trochu rozruchu se postaral pouze Opel. Na jeho stánku se v jednu chvíli objevilo zahalené auto, údajně nástupce modelu Tigra. Po chvíli však opět zmizelo, a tak si novináři lámou hlavu nad tím, co to mohlo být.
Výstava na Versailleské bráně, která potrvá až do 13. října, je ale přece jen optimističtější než loňský Frankfurt. Ten se totiž svým termínem strefil do jedenáctého září a tehdy už nebyl vůbec žádný důvod k oslavám.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).