Na trhu námořního jachtingu v současnosti působí v Česku přes 40 subjektů, zejména charterových agentur. Každý rok přibývají další. Prudký rozvoj však přináší i problémy. Při půjčování jachet v ČR jsou běžné případy, kdy klient nedostal loď v odpovídajícím technickém stavu.
**Na trhu námořního jachtingu v současnosti působí v Česku přes 40 subjektů, zejména charterových agentur. Každý rok přibývají další. Prudký rozvoj však přináší i problémy.
Při půjčování jachet v ČR jsou běžné případy, kdy klient nedostal loď v odpovídajícím technickém stavu. Ve smlouvách často není vyjasněna míra odpovědnosti za škody. Smlouvy nejsou vymahatelné podle českého práva a u zdejších soudů, i když jsou podepisovány mezi českými subjekty. Problémem je také způsob najímání českých skipperů (kapitánů) a jejich odpovědnost za případnou škodu způsobenou klientovi. Čeští skippeři často nemají tzv. „commmercial endorsement“ (oprávnění ke komerčnímu provozování této činnosti), který je ve světě u profesionálních skipperů vyžadován. Ke zpřehlednění situace na trhu námořního rekreačního charteru má pomoci projekt „Bezpečně na moře s Č ANY“, který připravila Česká asociace námořního jachtingu (ČANY). Projekt také podporuje agentury, které usilují v první řadě o bezpečnost a kvalitu nabízených služeb. Certifikát „Bezpečně na moře s Č ANY“ může obdržet subjekt, který splňuje následující podmínky:
* je právnickou osobou zapsanou v českém obchodním rejstříku
* provozuje nebo poskytuje služby spojené s námořním jachtingem
* ve všech uzavřených komerčních smlouvách relevantně definuje právní postavení smluvních stran jako záruku vymahatelnosti práv a povinností účastníků těchto smluv
* jeho celkový přístup ke klientům je na úrovni obvyklé v zemích EU.