Menu Zavřít

Bingo, nebo jen Bing?

31. 7. 2009
Autor: Euro.cz

Microsoft a Yahoo!

Americké společnosti Microsoft a Yahoo! se minulý týden dohodly na desetiletém partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy. Cíl? Oslabit na trhu s internetovou reklamou dominanci vyhledávače Google, kterému z ní ročně teče na účet více dvacet miliard dolarů.
Firmy si od partnerství slibují možnost koncentrovat se na své silné stránky. Yahoo! se vzdá vlastní vyhledávací technologie a bude využívat Bing, nový vyhledávač, kterým Microsoft před dvěma měsíci nahradil původní Live Search. Vzhledem k tomu, že stránky Yahoo! navštěvuje měsíčně více než 570 milionů lidí na celém světě, bude firma zodpovědná za prodej reklamy do vyhledávačů obou společností, za což má od Microsoftu po dobu pěti let slíbeno 88 procent příjmů z reklam na jeho stránkách (běžná marže činí 70 až 80 procent).
Díky tomu, že nebude nadále investovat do vlastního vyhledávače, předpokládá Yahoo! nárůst provozního zisku ročně o 500 milionů dolarů a zároveň úsporu investičních výdajů ve výši 250 milionů dolarů. Partnerství ale musejí nejprve posvětit americké regulační orgány a propojení technologií bude dle odborníků otázkou jednoho až dvou roků.
Přestože se Microsoft spolu s Yahoo! stanou dvojkou v oblasti internetového vyhledávání (v USA s téměř třicetiprocentním podílem), na Google to zatím stačit nebude (jen v USA drží 65 procent trhu, celosvětově ještě více). A než konkurenti společné puzzle sestaví do funkční podoby, má Google dost času a nejspíš i klidu na vlastní inovace. A na udržení náskoku, ne-li jeho zvýšení, jakbysmet.

MM25_AI

(tab)
Kdo s koho Obrat a zisk firem za poslední čtyři čtvrtletí (v mld. dolarů)

obrat/zisk
Microsoft: 58,4/14,4
Yahoo: 6,75/0,11
Google: 22,3/4,63

  • Našli jste v článku chybu?