Češi jsou ve srovnání s ostatními státy Evropské unie stále podprůměrní jedlíci biopotravin.
Se značkou BIO nakupují hlavně mléčné výrobky, ovoce, zeleninu, ovocné nápoje, maso, drůbež a vejce. Vyplývá to z průzkumu společnosti The Nielsen Company. Útraty Čechů za bioprodukty ale podle odborníků navzdory jejich vyšší ceně rychle rostou.
Češi mají v oblibě zejména mléčné biovýrobky, které do košíků vkládá 68 procent z těch spotřebitelů, kteří tyto produkty nakupují. Následuje ovoce a zelenina (23 procent), ovocné nápoje a džusy (22 procent), maso (18 procent), drůbež a vejce (13 procent), dětské jídlo (osm procent) a na posledním místě je z hlediska obliby biočaj a biokáva (sedm procent). Více než polovina (66 procent) dotázaných českých spotřebitelů míní, že bioprodukty jsou příliš drahé. (Podrobnosti o trhu s biopotravinami v Česku najdete v Profitu č. 19/2008.)