Prodeje aut
PRAHA (han) – Tvrdý boj se letos strhl mezi dovozci v sektoru malých dodávek. Škoda Auto totiž doprodává poslední kusy oblíbené Felicie Van a užitkovou verzi Fabie nemá Mladá Boleslav v plánu. Řemeslníci a drobní podnikatelé si sice můžou koupit Fabii Praktik, která je postavena na bázi kombíku, je ale mnohem menší než předchozí Van. Na trh proto nastoupila konkurence, hlavně Ford a Volkswagen.
Na konci února se objevila další štika v rybníce. Opel postavil do soutěže svoji malou dodávku Combo, která je postavena na bázi oblíbené Corsy (viz test str. 58). „Opel si v minulých letech moc dobře v segmentu užitkových vozů nevedl, to by se nyní mohlo změnit,“ říká mluvčí Opelu ČR Ota Linhart. „Poté, co Škodovka opustila pole, bychom mohli prodat až 500 dodávek ročně,“ říká. Opel již na podzim nabídl také větší dodávku s názvem Vivaro.
Kategorie lehkých užitkových vozů zaznamenala loni kvůli ukončení výroby Felicií meziroční propad o 6,9 procenta na 983 aut. Nejlépe prodávanou značkou byl Ford s odbytem 227 vozů, následuje VW s 206 prodanými vozidly, Renault s prodejem 96 aut, Mercedes Benz s 88 vozy a pětici uzavírá Kia s prodejem 60 aut.