Trojkové kupé je určitě nejkrásnějším modelem aktuální nabídky BMW. Ale co když dostane sklápěcí střechu? A kolik radosti takový kabriolet řidiči nabídne?
Foto: BMW
Právě o radosti a zábavě by auta, u nichž se lze zbavit střechy, měla být především. I tady má, tedy alespoň na papíře, mnichovský kabriolet našlápnuto skvěle. Pod kapotou vrní přeplňovaný šestiválec, maximální výkon 306 koní, 400 N.m dostupných od 1 500 do 5 000 otáček, z klidu pokoří stovku za 5,7 sekundy. A samozřejmě je to BMW…
Vypadá skvěle
Jak jsem už naznačil, trojka s pevnou skládací střechou má obrovskou výhodu: Vychází totiž z varianty kupé. To jí zaručuje ladné tvary a líbivý vzhled – a je jedno, jestli je střecha dole či nahoře. I když se složenou střechou vypadá přece jen líp. Záď totiž jinak nesplývá se střechou tak ladně jako u běžné dvoudveřové trojky. Kabriolet má také delší víko zavazadlového prostoru. Obě úpravy pochopitelně mají důvod: Střecha se musí někam složit. Mechanismus ovládání střechy funguje perfektně. Stačí držet tlačítko a elektronika se postará o zbytek. Příprava na jízdu s nebem nad hlavou jí trvá 23 vteřin. Potěší možnost ovládat střechu i zvenku, stačí na klíči držet tlačítko pro odemykání či zamykání auta.
Tradiční daní za pevnou skládací střechu je vyšší hmotnost vozu – má přes 1 800 kilogramů – a omezené využití místa pro zavazadla. Když necháte střechu nad sebou, je k dispozici 350 litrů, po jejím složení ale zbude jen 210 litrů, navíc obtížně přístupných. Jsou tu sice ještě zadní sedadla, ale tam bych kvůli zlodějům raději nic nenechával. A během delší cesty bych tam asi nenechával ani běžně rostlé cestující. Zadní sedačky poslouží spíše jako rezervní, chybí totiž místo pro nohy. Vpředu je vše v pořádku a kdo alespoň trochu zná BMW, interiér ho nepřekvapí. Ergonomie, materiály i zpracování, to vše je na víc než slušné úrovni. Jen na ovládání směrových světel a stěračů bez aretace si stále zvykám. Trochu zamrzí, že v nabídce příplatkové výbavy nelze najít vyhřívání zátylků cestujících.
BMW 335i Cabrio
motor zážehový šestiválec objem 2 979 cm3 max. výkon 225 kW (306 k) max. rychlost 250 km/h max. toč. moment 400 N.m z 0 na 100 km/h 5,7 s spotřeba 8,8 l/100 km cena test. modelu 1 735 425 Kč
šestiválec šlape
šestiválec v 335i dnes už nevyužívá dvojici turbodmychadel, ale spoléhá na jediné, zato dvoukomorové Twin-Scroll přeplňování. Výkon i točivý moment je pořád stejný, zato se trochu „uhladilo“ chování pohonného ústrojí – zátah od volnoběhu až do vysokých otáček je plynulý, ani stopy po turboefektu. A dál už budu stručný: Motor jede jako ďas. V testovaném autě spolupracovala s šestiválcem příplatková sedmistupňová dvouspojková převodovka Sport Automatic, k níž nelze mít podstatné výhrady. Komu však automat přece jen nevyhovuje, může rychlosti volit manuálně. Lze tak činit voličem na středové konzole nebo pádly pod volantem. Řazení je v takovém případě rychlé a překvapivě i zábavné a ve spojení s velmi schopným šestiválcem slibuje blaženou sportovní jízdu.
Hmotnost je znát
I když se BMW statečně snaží, fyziku neoblafne – větší hmotnost se projevuje především v prudkých zatáčkách, kde pokusům o ladné projetí trochu chybí suverénnost. To je ale asi tak všechno, na co si lze postěžovat. Řízení, prováděné přes výborný „emkový“ volant, je bezchybné, vyniká přesností, je tuhé a se strmým převodem. Tvrdý a jistý podvozek nabízí překvapivě i dostatek pohodlí, který nenaruší ani osmnáctipalcová kola s nízkým profilem. Jasně, přejezdy nerovností pocítíte, ale že byste létali hlavou až do oblak, to ani náhodou.
A pak je tady ten zvuk! Zatímco v nízkých otáčkách panuje na palubě ticho (případně kolem vás ševelí vítr), po překročení hranice tří tisíc otáček nabídne 335i impozantní symfonii, kterou si pochopitelně nejvíc vychutnáte se staženou střechou. Při řazení si auto dokonce občas i hlasitě a bezostyšně „odfrkne“. Koho by v tu chvíli zajímalo, že se spotřeba bez jakékoli větší snahy pohybuje v dvouciferných číslech? Kdo chce šetřit, musí zkrátka hledat jinde. Ale kdo touží po stylu, charakteru a zábavě – a má na to peníze –, pro toho mám dobrou zprávu: BMW 335i tohle všechno nabízí.