Americký výrobce letadel Boeing věděl o softwarovém problému letounů 737 Max zhruba rok, neinformoval o tom ale ani letecké společnosti, ani regulační orgány. Částečné a nekonzistentní objasnění situace poskytl až po pádu indonéského stroje tohoto typu. Boeing nicméně trvá na tom, že tato věc nepředstavuje bezpečnostní riziko.
Nedělní prohlášení je od těchto smrtelných nehod první, kdy se Boeing výslovně přiznal k tomu, že při vývoji stroje 737 Max došlo k nedopatření, i když ve věci, která podle něho nemá žádný vliv na bezpečnost.
Jak společnost Boeing uvedla, její inženýři v roce 2017 zjistili, že kvůli chybě softwaru nefunguje výstraha tak, jak bylo plánováno. V té době se podnik spolehl na standardní interní přezkum, který zjistil, že problém „neovlivňuje nepříznivě provoz a bezpečnost letadel“. Vedení společnosti se o záležitosti dozvědělo až po 29. říjnu 2018, kdy se zřítil indonéský stroj aerolinek Lion Air. Informace sdělilo americkému Federálnímu úřadu pro letectví (FAA), který problém analyzoval od listopadu do letošního února, kdy dospěl k závěru, že situace nevyžaduje mimořádnou akci, napsal list The Wall Street Journal (WSJ).
Provoz letadel 737 MAX je nyní po celém světě zastaven kvůli dvěma tragickým nehodám tohoto stroje, v Indonésii a v Etiopii. Zemřelo při nich 338 lidí.
Špinavé nebe: nejúspornější letadla má minimum aerolinií
Dále čtěte:
Fronta na nebi: evropské letectví má za sebou rok výrazných zpoždění
Praha jako součást USA. Letiště se zajímá o americkou imigrační kontrolu
Na kterém letišti se nejlépe najíte? Za nejvyšší kvalitou musíte do Asie
10 nejnebezpečnějších aerolinek světa. Těmhle se raději vyhněte
Zpozdil se váš let? Víme, jak získat nejvyšší možné odškodnění
10 nejhorších letišť na světě. Podívejte se, odkud pravděpodobně neodletíte včas