Menu Zavřít

Bohaté Indy okouzlil „Uber v oblacích“. Za let v luxusu dají i 7,5 milionu

30. 11. 2016
Autor: Profimedia.cz

Rostoucí indický letecký trh s sebou přináší i choutky boháčů létat v luxusu. Pomáhá je naplňovat společnost JetSetGo, za kterou stojí osmadvacetiletá Kanika Tekriwalová. Před třemi lety přišla s nápadem odbavovat jednorázové lety v soukromých letadlech. Od prvního dne je v zisku.

Cestování letadlem je v Indii rok od roku populárnější. Loni vzrostlo o dvacet procent a experti předpovídají, že do deseti let předstihne Indie Velkou Británii a stane se třetím největším leteckým trhem světa.

Na nárůst obliby letecké přepravy vsadila už před čtyřmi lety Kanika Tekriwalová. Se svým startupem JetSetGo našla díru na trhu, když začala nabízet soukromé lety na objednávku. Její klientelu tvoří samí boháči. Jen oni si totiž mohou dovolit za jeden let zaplatit až 20 milionů rupií (7,5 milionu korun).

JetSetGo dává klientům na výběr z šestnácti luxusních tryskáčů a zmíněných 20 milionů rupií je na horní sazbě ceníku, když zahrnuje dlouhé zámořské zpáteční lety. Nejlevnější jsou ty krátké vnitrostátní, které zájemce vyjdou na 200 tisíc rupií (75 tisíc korun).

V roce 2008 byla Tekriwalové diagnostikována rakovina, kterou však porazila a podle vlastních slov jí to udělalo silnější. „Vlastně jsem se díky tomu stala nebojácnou,“ vysvětluje. O tři roky později už založila JetSetGo, který je od prvního dne v zisku.

Podívejte se, v čem létají miliardáři:

10 letadel, kterými létají čeští a světoví miliardáři

Boeing 767 Romana Abramoviče. Přezdívka „bandita“ se nevztahuje na podnikatelské metody majitele, ale na charakteristickou siluetu oken pilotní kabiny. Foto: Dmitriy Pichugin, GFDL 1.2 via Wikimedia Commons

„Měli jsme několik možností. Tou první bylo nakoupit sto letadel, což ale nedávalo smysl, protože v Indii byla řada letadel, která nesloužila svému účelu,“ popisuje začátky svého podnikání Tekriwalová. Dohodla se tak s majiteli soukromých tryskáčů na spolupráci, v jejímž rámci obstarává shánění klientů, kompletní odbavení a servis při letech. Majitelé letadel pak dostávají provizi.

Už tak výdělečný podnik má ještě velké předpoklady k růstu. V současnosti je totiž v Indii v provozu pouze 300 soukromých letadel (například v USA 40 tisíc). V souvislosti s leteckým boomem v zemi a stále větší poptávkou po luxusu se tak Tekriwalová o svůj byznys nemusí obávat.

Dále čtěte:

ebf - tip - debata

Mucholapka na bohaté: tryskáč, wellness a masáž s Reiki

Boháči míří do Kalifornie. Za vzácná auta tam utratí devět miliard


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).