Televizní trh Struktura tuzemského televizního trhu se výrazně změnila s příchodem digitalizace. Nabídka v mateřském jazyce je v současnosti více než bohatá, Češi mohou sledovat teoreticky až 160 televizních kanálů. Prostřednictvím multiplexů je terestricky šířeno více než 40 programů, dalších 120 programů v češtině mohou diváci naladit přes kabel nebo satelit. Většinu tvoří specializované kanály – jejich sledovanost je sice menší, zásah cílové skupiny je ale přesný, přitom cena za reklamu je podstatně nižší než u celoplošných plnoformátových televizí. Většina tuzemských domácností se spokojí s omezenější nabídkou. Podle březnového průzkumu Mediaresearch má necelých 62 procent českého televizního publika ve svých domácnostech k dispozici od 10 do 25 televizních stanic. Více než padesát programů přijímá jen necelá pětina domácností.
Počet přijímaných kanálů úzce souvisí se způsobem příjmu. Více než polovina českých domácností využívá pozemní digitální vysílání. Druhým nejčastějším typem je příjem signálu přes satelit, který má doma čtvrtina dotázaných, o něco méně častý je příjem prostřednictvím kabelového operátora (20,6 procenta)..
Úspěšnost televizního podnikání je přímo závislá na sledovanosti. Vychází z měření takzvanými peoplemetry v 1850 domácnostech. Údaje poskytuje Asociace televizních operátorů (ATO). Nejvyšší, zhruba třetinovou sledovanost si v dospělé populaci udržují kanály Novy. Česká televize ovládá přibližně čtvrtinový podíl, podobně jako Prima. Sledovanost ostatních skupin či stanic se pohybuje v rozmezí jednotek procent.
Stále však hrozí, že v Česku budou fungovat dvě různá měření. Společnost CET 21, jež provozuje
stanice skupiny televize Nova, nesouhlasila s předloňskými výsledky tendru na měření sledovanosti, který u ATO vyhrála agentura Mediaresearch, a založila konkurenční sdružení. Na provádění alternativního průzkumu se dohodla s agenturou AC Nielsen. V listopadu ale Nova požádala o řádné členství v ATO. Minulý týden šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že projekt druhého měření končí.
Nova se letos postarala také o malou revoluci v obchodu s reklamou. Pokusila se zvrátit špatné provozní výsledky tím, že nasadila diktát vyšších inzertních cen. Velká část klientů s novými podmínkami nesouhlasila a přesunula se ke konkurenci. S příchodem nového managementu, dosazeného americkým gigantem Time Warner (nejsilnější akcionář mateřské společnosti CME), ale Nova od agresivní cenové politiky ustoupila.