Platforma Stop Profit For Hate je dílem několika lidskoprávních organizací, které spojily síly, aby vyzvaly komerční společnosti k zastavení inzerce na Facebooku. Projekt reaguje na údajně nedostatečnou vůli provozovatelů sociální sítě ke změnám zamezujícím šíření nenávisti a rasismu. Podle nich tak zakladatel Mark Zuckerberg a jeho společníci vydělávají na nenávisti a dezinformacích. Zástupci Facebooku nařčení z nečinnosti odmítají a předpokládají, že se inzerenti brzy vrátí.
Sociální síť dlouhodobě čelí kritice za fungování algoritmů, které cíleně polarizují uživatele přes doporučené příspěvky. Iniciativa chtěla skrze velké reklamní inzerenty tlačit na představitele Facebooku, aby přikročily k zásadním krokům k regulování obsahu. Avšak po prvním měsíci bojkotu to vypadá, že se vyplní slova Marka Zuckberga a mnohých dalších o tom, že se inzerenti brzy vrátí, jelikož dopad na příjmy sociální sítě budou minimální a naopak oni se připraví o silný reklamní prostor.
Nejnovější ekonomické výsledky Facebooku ukazují, že růst příjmů z inzerce se téměř nezměnil, meziročně se jedná o 10procentní růst. I rozdíl mezi prvním a druhým letošním kvartálem je beze změny a stejné výsledky jsou očekávají i pro příští období. Zdá se tak, že sociální síť působící po celém světě má v současné době tak diverzifikované portfolio inzerentů, že částečný výpadek v jednom z regionů není pro výsledné příjmy významným problémem.
K bojkotu se připojilo i 9 ze 100 největších společností využívající reklamu na Facebooku. To mělo za následek 12procetní pokles z kapes nejvíce inzerujících značek, v konečné finančním důsledku se jedná o výpadek zhruba 25 milionů dolarů. Avšak pro společnost, která na reklamě vydělává každý rok kolem 60 miliard dolarů je to jako kapka v moři. I přes ekonomicky nepříznivou situaci způsobenou koronavirovými opatřeními společnost očekává, že příjmy z reklamy budou i nadále růst.
Iniciativa Stop Profit For Hate však upozorňuje, že měsíční stop reklamy byl pouze varovný výstřel a domnívá se, že kampaň je úspěšná. „Úspěch této kampaně je nezpochybnitelný,“ uvedla iniciativa v prohlášení. „Vyslali jsme vedení Facebooku jasnou zprávu: [současný stav] se neslučuje s našimi společnými hodnotami a veřejnost už není nadále ochotna tolerovat vaši nečinnost a profitování z nenávisti a [šíření] dezinformací,“ stojí ve společném vyjádření platformy.