Možná je paradoxní, že superúspěšná kampaň mobilního operátora Vodafone vznikla v jakémsi mezidobí. Společnost po třech letech ukončila spolupráci s reklamní agenturou Kaspen, a než navázala spolupráci agenturou Mark BBDO, musela se sama chopit produkce. A vznikla reklama, jež kandiduje na přívlastek nejúčinnější.
Výroba proběhla v rekordně krátké době. „Od prvních schůzek ve vinohradské kavárně Kaaba po první vysílání v televizi uběhly necelé čtyři týdny. Bylo to absolutně spontánní,“ uvedl ředitel oddělení reklamy Vodafonu Martin Jaroš. Režiséry televizního klipu byli Michal Nohejl a Martin Přikryl. „Volba na Petra Čtvrtníčka padla především proto, že nejlépe reagoval na předložené skripty, a dokonce k nim přidával vlastní nápady,“ dodal Jaroš. Kampaň s falešnými soby bude na televizních obrazovkách až do konce ledna.
Ohlas na kampaň je ohromný. Lidé se u Vodafonu dožadují například plyšových sobích rohů i Čtvrtníčkovy vesty. Parodie - včetně politických a erotických - kolují v řadě verzí a média používají parafráze hlášek hlavního protagonisty. Přesně tento efekt je považován experty za ideální způsob budování povědomí o značce. Operátora přitom může těšit, že ho dosáhl za velmi nízkých nákladů. Ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek odhaduje, že se mu to podařilo za zhruba 15 milionů korun.