Vše začalo v devadesátých letech, kdy pětice inženýrů v čele s Jiřím Trtíkem založila společnost Bohemia Machine ve Světlé nad Sázavou, v jednom z tradičních center českého sklářství. Bohemia Machine se od svého vzniku specializovala na vývoj sklářských technologií a výrobu sofistikovaných strojů, a v tomto oboru patří i v současnosti k světové špičce.
V roce 2012 byla otevřena sklárna Bomma, která kombinuje vlastní technologické know-how a tradiční ruční sklářské řemeslo. Pod stejnou značkou začaly vznikat i první designové kolekce, nejprve nápojových setů, ale již po dvou letech se společnost přeorientovala na designová svítidla. Ve stejné době vstoupil do firmy investor Martin Wichterle, který vedle investice přinesl do Bommy i své zkušenosti a začal být velmi aktivní v samotném vedení.
Od počátku je kladen velký důraz na design a spolupráci s designéry, stejně jako unikátní výrobní know-how je základním pilířem úspěchu této značky. Vedle kýženého estetického stylu a zaměření na kvalitu a detail je důležité, aby designér dokázal dobře vnímat samotnou výrobu – sklárna je bez nadsázky srdcem značky, a tak si záměrně vybírají tvůrce, kteří sklářské řemeslo i jejich vlastní technologie umí využít na maximum a ideálně je i prostřednictvím svého často velmi odvážného designu umí dál posunout. Většina nejúspěšnějších kolekcí je od českých designérů. Současný český produktový design je v dnešní době na té nejvyšší úrovni. Jednoznačnými bestsellery je studio Dechem s kolekcí Phenomena a studio Olgoj Chorchoj, které navrhlo naši dnes již ikonickou kolekci velkých, volně foukaných svítidel Tim.
Na druhou stranu má Bomma v portfoliu svítidla se specifickým charakterem, která jsou esteticky náročnější. Právě tyto kolekce jsou však díky své výrazné estetice použity často v naprosto unikátním projektu. Takovým projektem jsou například Art Villas v Kostarice od Dagmar Štěpánové z architektonického studia Formafatal. Její neuvěřitelný cit pro kombinaci materiálů a stylů dal vyniknout svítidlům Shibari od designérky Kateřiny Handlové.
Jedním z posledních projektů je realizace křišťálového svítidla pro vstupní halu J&T banky v Karlíně. Při tvorbě designu spolupracoval autor celé budovy Vít Máslo z CMC architects se studiem deFORM a společně vytvořili nádhernou kompozici nazvanou Stellar Dust z broušených křišťálových komponentů. Důležitým milníkem pro společnost bude otevření privátního showroomu Bommy v kubistickém domě Diamant v centru Prahy. Spolupracují na něm s interiérovou designérkou Sophií Wannenes z Milána. Svítidla tak budou prezentována v kontextu odvážných barev a materiálů, kombinace původního a nového.
Bomma se záměrně vyhýbá momentálním trendům a snaží se, aby každé svítidlo mělo skutečně originální charakter nadčasového uměleckého díla. *
Největší satisfakcí pro značku Bomma je, když budou její svítidla vnímána jako šperk v interiéru, který časem nabývá na hodnotě a osobním významu