Menu Zavřít

Bootiq koupil majoritní podíl v agentuře Bluesoft. Valuace společnosti přesáhla hodnotu 100 milionů korun

30. 3. 2021
Autor: Bootiq. Na snímku širší vedení firmy, šéf firmy Marcel Červený druhý zprava
  • Akvizici Bluesoftu Bootiqem financoval majitel druhé jmenové společnosti, investiční skupina InTeFi. Cena transakce zveřejněna nebyla

  • Od transakce si vedení Bootiqu slibuje mimo jiné snazší přístup k softwarovému řešení vyvinutému firmou Kentico. Na její platformě aktuálně běží zhruba 30 tisíc webů z celého světa

  • Bluesoft, mezi jehož klienty patří například Sazka, CzechInvest či Carlsberg, budou i nadále řídit jeho dva zakladatelé – Jiří Barbořík s Jakubem Hanákem


Více zaměstnanců, nová působiště a slibně se rozvíjející partnerství s přední českou firmou Kentico. V tuzemské technologické společnosti Bootiq, jež se zaměřuje na vývoj IT řešení pro malé startupy i mezinárodní korporace, nezůstal kámen na kameni. Myšleno v dobrém.

Vedení Bootiqu totiž v uplynulých dnech dokončilo akvizici většinového podílu v brněnské digitální agentuře Bluesoft s ročním obratem 40 milionů korun. Počet jeho vývojářů se tak rázem přehoupl přes hranici čtyř set.

„Akvizicí Bluesoftu se rozšiřujeme nejen o další skvěle sehraný tým špičkových expertů, ale rovněž posilujeme svoje stávající kompetence v implementaci řešení od společnosti Kentico,“ uvedl šéf Bootiqu Marcel Červený.

Jeho jméno nyní figuruje na zrevidovaném seznamu jednatelů dotčené agentury. Řízení Bluesoftu nicméně nadále přenechá zakladatelům – Jiřímu Barboříkovi a Jakubu Hanákovi.

Sloučením obou firem vznikla společnost s více než stomilionovou valuací. Ještě důležitější je ale možná fakt, že se díky němu Bootiq stal zlatým partnerem pro zmíněné technologické řešení od Kentica, jehož platforma je dobře známá i daleko za hranicemi naší země.

Home office jí svědčí. Safetica vloni vyrostla o polovinu, její software chrání data skoro 400 tisíc zařízení
Přečtěte si také:

Home office jí svědčí. Safetica vloni vyrostla o polovinu, její software chrání data skoro 400 tisíc zařízení

„Na jejich systému běží řada špičkových webů předních českých i světových společností… V dnešní době se již žádný web ani e-shop nestaví na zelené louce – firmy naopak sahají po flexibilních a vyzkoušených řešeních, která plní jejich byznysové cíle. Moderní platformy navíc nabízí rozšíření o nové moduly a nástroje, což Kentico perfektně splňuje. Díky akvizici tak posilujeme své kompetence o další ze špičkových technologií, mezi něž se řadí také e-commerce řešení, konsolidace dat, business intelligence, cloudové služby, strojové učení nebo IT consulting,“ tvrdí Červený.

Na kolik akvizice Bluesoftu Bootiq přišla, ani jedna ze společností neuvedla. Ví se však, že její financování si vzal na starost majitel druhé jmenované firmy, investiční skupina InTeFi, za kterou stojí Lukáš Novák.

Řešení, které používá 30 tisíc webů

Nákup majoritního podílu ve zmíněné agentuře je pro Bootiq významný i z hlediska prestiže. Mezi klienty Bluesoftu totiž patří mimo jiné Sazka, CzechInvest, Carlsberg, Cyrrus či Bank Austria. Své pobočky má vedle Brna a Prahy rovněž v nedaleké Vídni i o něco vzdálenějším Londýně. Dalším nezpochybnitelným faktorem, kvůli němuž se spojení obou společností zdá naprosto logickým krokem, jsou zkušenosti. Bluesoft působí na trhu od roku 2009 a během té doby se vypracoval do pozice české jedničky, pokud jde o nasazování systému vyvinutého Kenticem. Jak Barbořík, tak Hanák v něm navíc během studií několik let pracovali.

EBF24

CMS systém od Kentica je moderní softwarové řešení určené pro vytváření a správu webových stránek, online obchodů, intranetů a komunitních stránek. Hlavní výhodou platformy je, že není závislá na dodavateli. Což mimo jiné znamená, že firmy, které ji používají, mají daleko větší flexibilitu a možnost migrování projektů dle vlastních potřeb. Že sázka právě na takovéto řešení Kenticu vyšla na výbornou, dokládá na 30 tisíc webů z celého světa, které na původní české platformě běží.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).