Menu Zavřít

Bosch dosáhl rekordních prodejů. Očekává však horší časy

9. 5. 2019
Autor: archiv

Německý technologický výrobce Bosch má za sebou úspěšný rok, dařilo se především odvětví průmyslových technologií. Naopak v oblasti spotřebního zboží společnost pociťuje sílu asijské konkurence.

Prodeje technologické společnosti Bosch loni dosáhly 78,5 miliardy eur, oznámilo vedení společnosti ve Stuttgartu. To znamená nárůst o 2,2 procenta oproti předchozímu roku. Zisk před zdaněním a úroky EBIT vzrostl o 0,6 procenta na 5,5 miliardy eur.

Dařilo se především oblasti průmyslových technologií. Ta patří v odvětvích, kterým se Bosch věnuje, spíše k menším, ovšem nejrychleji rostoucím. Loňské prodeje se oproti roku 2017 zvýšily o 8,8 procenta na 7,4 miliardy eur.

Dobře se vedlo i klíčové oblasti automobilových řešení, kde společnost zaznamenala růst o 3,5 procenta na 47,6 miliardy eur. „Růst společnosti Bosch v této oblasti opět překonal celosvětovou automobilovou výrobu,“ pochlubila se firma.

Naopak v odvětví běžným spotřebitelům nejbližším výkonnost Bosche klesá. Loni se prodeje spotřebního zboží propadly o 3,1 procenta na 17,8 miliardy. Společnost z toho viní rostoucí konkurenční tlak čínských výrobců.

V souladu s ekonomickými výhledy očekává globálně působící koncern utlumení, což naznačují slabé výsledky za první kvartál letošního roku. „Mezi faktory, které vyvolávají tlak na světovou ekonomiku, se řadí obchodní spory, vysoká míra zadluženosti v evropských zemích a pokles automobilové výroby,“ uvedla společnost. Za rok 2019 tak očekává jen mírný růst prodejů.

MM25_AI

Německá společnost Bosch celosvětové zaměstnává 410 tisíc lidí. V Česku je to 8650. Bosch v tuzemsku působí na devíti lokalitách, čtyři z toho představují výrobní závody. Klíčovou roli v rámci společnosti hrají především továrny v Jihlavě a Českých Budějovicích.

Dále čtěte:

Šéf Bosche Šlachta: Ucpaná města vyřeší jedině propojení dat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

  • Našli jste v článku chybu?