Menu Zavřít

Boty k nezaplacení. Trh s obuví čeká navzdory pandemii další růst

24. 11. 2020
Autor: CC0 via Pixabay

Celosvětový trh s obuví, který v sobě ukrývá všechny druhy bot vyjma pracovních, roste a růst bude. Patří tak k oborům, jichž se pandemie koronaviru příliš nedotkne, jelikož tam, kde ztrácejí výrobci klasických kožených polobotek či lodiček, profitují výrobci obuvi sportovní a módní.

Jen v tomto segmentu dle aktuálních dat britské analytické společnosti Finixio vzrostly tržby od roku 2015 o bezmála 30 procent. Růstu nahrává především celosvětová změna životního stylu s jasnou inklinací ke sportu. „Jen trh s teniskami (sneakers), který do odvětví sportovní obuvi spadá, měl v roce 2020 hodnotu přes 75 miliard dolarů (asi 1,7 bilionu korun) a do roku 2024 se očekává růst na téměř 98 miliard dolarů,“ uvedl analytik Rex Pasqual.

Celkově podle něj nyní celosvětový trh s obuví dosahuje hodnoty 365,5 miliardy dolarů a v následujících pěti letech by měl dle predikce růst v průměru o 5,5 procenta ročně. Už v roce 2026 by tak toto odvětví mohlo přesáhnout hodnotu 500 miliard dolarů, a o rok později dokonce 530 miliard dolarů (téměř 12 bilionů korun).

Vedle rostoucí poptávky po sportovním vybavení se očekává i obnovený zájem o další typy bot, zejména ty společenské, u nichž se nyní zájem pohybuje zhruba na polovině běžného stavu.

Projekt World Footwear přitom odhadl, že vlivem pandemie letos celý segment
spadne o 22,2 procenta, což by v Asii dominující prodejům znamenalo propad o
2,2 miliardy párů bot.

„V Evropě a v USA by to přineslo pokles prodeje o 795 milionů párů. Predikce
dalšího vývoje jsou přitom přívětivější pro Asii a Evropu, v USA oživení potrvá
déle,“ uvádějí autoři projektu. Co do objemu prodejů si v tomto druhém
nejdůležitějším segmentu maloobchodu nadále drží vůdčí pozici značka Nike,
následují Adidas (včetně značky Reebok), Puma, Asics a Under Armour.

FIN25

Byznys na jedné straně významně ovlivnily povinně zavřené obchody, na straně
druhé mu přeje zvyšující se poptávka na internetu. Například Puma ve svých
výsledcích za třetí čtvrtletí na konci října uvedla, že jí tržby z
internetového prodeje stouply o 61 procent. Rostly zejména prodeje běžeckých a
turistických bot. Adidas naopak hlásí nižší prodeje tenisek ve prospěch jiného
sportovního vybavení, zejména podložek na jógu a koupacích pantoflí.

  • Našli jste v článku chybu?