Menu Zavřít

Boxer s maskou

20. 11. 2006
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME NOVÝ PEUGEOT Zájemcům o velkou dodávku nabídl francouzský Peugeot novou verzi modelu Boxer. Profit minulý týden zkusil vozit náklad ve verzi s velkou skříní. Peugeot spolupracuje s Fiatem na výrobě dodávek už od sedmdesátých let. Třetí generace boxeru je proto víceméně totožná s Fiatem Ducato.

VYZKOUŠELI JSME NOVÝ PEUGEOT Zájemcům o velkou dodávku nabídl francouzský Peugeot novou verzi modelu Boxer. Profit minulý týden zkusil vozit náklad ve verzi s velkou skříní.

Peugeot spolupracuje s Fiatem na výrobě dodávek už od sedmdesátých let. Třetí generace boxeru je proto víceméně totožná s Fiatem Ducato. Navíc se na konci devadesátých let přidružil Citroen, takže oba zmíněné vozy mají sourozence - jumpera. Všichni tři bratři mají společný úkol, ubrat co nejvíce zákazníků Fordu Transit.

Designérské studio Gugiaro se prý nechalo při modelování karoserie inspirovat rychlovlakem. Auto tak dostalo robustní dynamickou masku, připomínající „tlamu“ expresu. Plechy jsou chráněny plastovými díly mnohem důkladněji než u předchozí verze. Přepracovaná je i kabina, které dominuje moderně tvarovaná deska. V kokpitu jsou tři sedačky a spousta odkládacích skříněk pro osobní věci posádky.

Jak se v novém boxeru sedí? Do sedadla se šplhá jako do nákladního vozu, ale pak už si spíš člověk připadá jako v osobním autě. Ovládací prvky, včetně krátké řadicí páky, jsou v dosahu řidiče. Z kabiny je díky velkým zpětným zrcátkům vidět dobře i dozadu. K minusům lze přičíst skutečnost, že volant je nastavitelný jen podélně, takže jeho věnec zakrývá páčku blinkrů a světel. Pod přístrojovou deskou je poněkud málo místa pro levou nohu. Pohodlí snižuje také fakt, že za sedadly už není žádné odkládací místo pro tašky a kabáty. Suplují ho malé závěsné háčky vedle sedaček, mezi opěradla a dveře se ale vměstná tak možná jen bunda od montérek. Kam si v zimě budou dělníci věšet vatové kabáty?

Jízda s novým peugeotem je poměrně komfortní, na užitkové auto je perfektně odpružený. S naftovým turbo motorem 2,2 HDi, který jsme měli pod kapotou, je to hodně jezdivá dodávka. Chlubí se výkonem 88 kilowattů a dokáže jet asi stošedesátkou. Hlavní předností, kterou jsme při testu zjistili, je solidní spotřeba do devíti litrů na sto kilometrů, takže se velký boxer může měřit s osobními auty. Má mohutnou devadesátilitrovou nádrž, takže na jedno natankování dokáže ujet více než tisícovku kilometrů.

A co nákladový prostor? Testovaný furgon s delším rozvorem a vyšší střechou nabízí 13 krychlových metrů, takže pojme několik palet zboží. Jako velmi užitečné jsme shledali velké posuvné dveře na boku, které přijdou při nakládce vhod. Výsledek testu: Nový boxer je úsporná dodávka pro převážení zboží či materiálu, hodně uveze a hodně ujede na jeden zátah. Jeho velkou verzi, i když má dost velký rejd, ale nelze doporučit do města. Furgon je bez mála šest metrů dlouhý a s výškou 2,5 metru se nemá šanci vejít do krytých parkingů nákupních center. Při testu jsme například neprojeli 2,1 metru vysokou branou letňanského nábytkářského domu Kika. Kdo nebude vozit velké náklady, ať si raději koupí menší verzi.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model Peugeot Boxer L3H2 2,2 HDi

typ vozu skříňová třímístná dodávka

motor naftový čtyřválec s turbem

objem válců 2,2 litru

max. výkon 88 kilowattů

max. rychlost 160 km/hod

zrychlení 0-100 výrobce neuvádí

spotřeba 8,8 l/100 km

nákl. prostor 13 m3

cena 804 000 Kč

bitcoin_skoleni

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Peugeot Boxer má jako užitková dodávka možnost odpočtu DPH. Uveze až 1,5 tuny, takže se hodí nejen majitelům obchodů a kurýrním službám, ale i k těžké práci na stavbu nebo řemeslníkům. Měl by hodně vydržet, celková záruka je sice jen dvouletá, ale na neprorezivění karoserie dávají Francouzi šest let.

  • Našli jste v článku chybu?