Na český trh vstupovala firma s oděvy BRAND NEW PRODUCTS v době vrcholící krize. Přestože oblečení spadá do kategorie odložitelných výdajů, firmě se podařilo otevřít tři obchody, které si na loňský rok naplánovala.
Foto: Brand New Products
Analytická společnost GFK provedla studii „Sparen im Alltag in Europa“ s cílem zjistit, jak se mění spotřebitelské návyky ve vybraných evropských zemích a na čem šetří Evropané nejvíce.
Ze závěru průzkumu vyplývá, že přestože se spotřební návyky v jednotlivých zemích liší, pro všechny země platí, že v době krize šetří ženy více než muži. Utrácí méně za jídlo, oblečení i zábavu mnohem méně než před krizí. Své výdaje omezují podstatně více než muži.
• Více jak čtvrtina konzumentů v Německu (47,4 %), Nizozemí (49,9 %) a Rakousku (43,5 %) nakupuje potraviny a pití za co možná nejvýhodnější cenu.
• Na výdajích za oblečení a obuv šetří nejvíce Rusové (49,3 %) a Italové (43,3 %).
• Další častou možností šetření, je omezení výdajů za návštěvy restaurací, kaváren či cukráren. Nejvíce návštěvy těchto podniků omezují v době krize Němci (40 %) a Francouzi (41 %).
• V Německu (42,4 %) a Rusku (44,9 %) výrazně omezují rodiny velké nákupy, jako je např. koupě nového auta, pračky a další elektroniky.
• Snižují se i výdaje za návštěvu kina, koncertů či divadel. Nejvíce Francouzi (41,1 %) a Němci (37,6 %)
• Rodiny snižují výdaje za dovolenou. Nejvíce opět Francouzi (34,8 %) a Němci (34,5 %).
Češi z tohoto průzkumu nijak nevybočují a chovají se jako většina Evropanů. Možná právě proto se nová značka dobře rozjela. Nakupovat oblečení známých značek za podstatně nižší cenu je totiž pro Čechy velmi lákavé, patříme k národům libujícím si ve slevách, výprodejích a outletech. BRAND NEW PRODUCTS prodává originály značkové módy známých značek jako jsou např. Tommy Hilfiger, Tom Taylor, Lee Cooper, Wrangler, Lee, Mustang, Mexx, Esprit, Gin Tonic, Selected, Adidas, Puma , Lotto, Fila a další. Do sortimentu patří oblečení, ale i kabelky, šperky, boty a doplňky. Firma prodává sezonní zboží, zjednodušeně řečeno v létě letní kolekci, v zimě zimní. Kupujete originály za velmi přijatelné ceny, nadčasové a kvalitní za zlomek původní ceny.
Firma existuje od roku 1987, v současné době provozuje 70 franšízových obchodů v Polsku, dva na Litvě, první tři obchody jsou v rukou českých franšízantů. Bohaté zkušenosti s prodejem oděvů může využít franšízant této značky za poměrně nízkou cenu. Za franšízu platí roční poplatek 15 000 Kč a když si v místě své prodejny zajistí reklamní kampaň, firma se podílí až do 50% na reklamní kampani obchodu.
Na otázku kam se BRAND NEW PRODUCTS ubírá, manažer značky v ČR Robert Szewczyk říká: „Zajímají nás všechna města kde jsou schopní lidé, kteří umí prodávat nebo mají chuť podnikat. Naše prodejny bychom rádi viděli v Praze, Plzni, Českých Budějovicích, Ostravě, Olomouci, Pardubicích, Ústí nad Labem, Hradci Králové, ale také ve slovenských městech.
V ČR je na 150 franšízových systémů, obor oděvy a obuv jsou na třetí příčce hned za realitami a vedoucí gastronomii.
Zdroj: Profit systém franchise services s.r.o.
V obchodě zaujímají nadpoloviční většinu sektory oděvy a obuv (33 %) a kosmetika a zdraví (23 %), které tvoří celkem 56 %. Ostatní sektory bydlení a stavba (19 %), potraviny (18 %) a ostatní obchody (7 %) zaujímají společně celkem 44 %. Sektory kosmetika a zdraví, bydlení a stavby a potraviny, které soustřeďují 10 až 13 sítí, tvoří 60 % z celkového rozdělení obchodu.