V brněnském nákupním centru Olympia se příští rok otevře 80 nových obchodů.
Přístavba dalších 25 tisíc metrů čtverečních bude stát podle dřívějších odhadů 800 milionů korun. „Centrum zvýší rozlohu na 111 tisíc metrů čtverečních a stane se největším obchodním areálem na Moravě,“ řekla Adriana Zámečníková z mediálního zastoupení centra. Už teď patří Olympia se 140 obchody mezi největší nákupní areály v republice.
Olympia Brno se naposledy rozrostla loni. Takzvaná třetí etapa stála asi 300 milionů korun. Náklady na další fázi nechce vedení Olympie uvést. Podle odhadů z loňska jsou podstatně vyšší, centru ale také přinesou nové zákazníky. „Spádová oblast se rozšíří ze současných 60 kilometrů na zhruba 100 kilometrů a zasáhne i města Olomouc a Zlín,“ uvedl obchodní a marketingový ředitel Aleš Navrátil.
Za obchodním domem podél řeky Svratky vyroste klidová zóna, která bude napojena na cyklostezku Brno - Vídeň. Kromě toho se zvýší také počet parkovacích míst z 2300 zhruba o polovinu. Právě vyšší dopravní zatížení je trnem v oku ochráncům přírody. Poukazují na to, že po otevření nových obchodů vzroste například ve směru na Modřice doprava o čtvrtinu a více než desetinu z toho budou tvořit nákladní auta.