Menu Zavřít

Brno dělá potíže

8. 12. 2006
Autor: Euro.cz

Tramvaje pro Prahu

Antimonopolní úřad musí opět prozkoumat, zda loňský tendr na dodávku 250 nových tramvají pro Dopravní podnik hlavního města Prahy byl korektní. Brněnský krajský soud vyhověl žalobě společnosti Inekon, která v soutěži neuspěla, a vrátil úřadu případ k opětovnému posouzení. Zakázku na vývoj a dodávku tramvají za více než 17 miliard korun loni vyhrála společnost Škoda Transportation. Dle výběrové komise totiž podala jako jediná kompletní nabídku. Ostatní uchazeči byli z tendru vyřazeni.
Proti verdiktu komise se ale ohradila společnost Inekon. Na průběh výběrového řízení si stěžovala u antimonopolního úřadu, kde mimo jiné tvrdila, že dopravní podnik nenechal dostatečnou lhůtu pro podání nabídek. Tím měl zvýhodnit vítěze tendru, firmu Škoda Transportation, jež je součástí skupiny Škoda Holding. Antimonopolní úřad výtku Inekonu odmítl s tím, že dopravní podnik naopak ještě zákonnou 52denní lhůtu prodloužil. Inekon se proto obrátil na soud. „Rozhodnutí soudu jsme zatím neobdrželi, proto jej nemůžeme komentovat,“ řekl předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina.
Josef Hušek, generální ředitel Inekon Group, byl sdílnější: „Rozhodnutí soudu vítám. Je ku prospěchu daňového plátce, aby byla pro Prahu vybrána nejvhodnější tramvaj z co nejširší nabídky.“ Hušek tvrdí, že za 52 dnů nebylo možné připravit seriózní nabídku na typ tramvaje, který žádný z výrobců (včetně Škody Holding) nemá ve svém portfoliu. Ze stejných důvodů prý nešlo ani včas zajistit potřebné bankovní záruky dosahující výše půl miliardy korun. „Proto Inekon předal pouze nekompletní návrh, avšak na tyto nesrovnalosti upozornil,“ dodal Hušek.
Šéf Škody Holding Jiří Zapletal sdělil, že firma žádné rozhodnutí soudu zatím neobdržela. „Informace máme pouze z médií. Dokud je nezískáme oficiální cestou, nebudeme nic komentovat. Zůstáváme klidní, neboť podobných situací jsme již zažili více,“ řekl. Zdroje týdeníku EURO upozorňují, že Škoda Holding začala budovat novou výrobní halu především kvůli získané zakázce na tramvaje pro hlavní město. „To není jediný důvod. Zakázek máme více, i když tu pro Prahu považujeme za stěžejní. Třeba i kvůli referencím,“ uzavřel Zapletal.

  • Našli jste v článku chybu?