Menu Zavřít

Bronz pro šetřílky

27. 10. 2006
Autor: Euro.cz

Visa

FIN25

Pouze Poláci a Francouzi nakupují chytřeji než Češi, ukázal IQ test nakupování, který pro britskou pobočku společnosti Visa provedla na základě telefonických rozhovorů agentura The Future Foundation. Studie proběhla v devíti evropských zemích a měřila IQ v těchto oblastech: šetrnost, sebeovládání, ochota zkoušet nové produkty, porovnávání cen (na internetu a v obchodech) nebo získávání informací o věcech před nákupem.
Tuzemští spotřebitelé si velmi dobře vedou v šetrnosti při nakupování a sebeovládání. Naopak zaostávají v ochotě porovnávat výrobky od různých výrobců. Vítězní Poláci se jen málokdy nechali ovládnout okamžitou potřebou utrácet a prokázali neobyčejnou otevřenost vůči alternativním značkám.
Nejvyšší IQ mají při nákupech spotřebitelé, kteří si obstarávají mobilní telefony nebo jinou elektroniku. Naopak nejnižší inteligenci vykazovali zákazníci obecně při nákupu potravin a oděvů – zde nakupovali často impulzivně a měli problémy dodržet stanovený rozpočet.
Co se týká rozdílů mezi pohlavími, průměrné hodnocení nesvědčí ani pro muže, ani pro ženy. Muži lépe odolávají nutkání utrácet a o produktech se lépe informují, ženy si jsou zase silněji vědomy ceny nákladů.

  • Našli jste v článku chybu?