Pohodlnější nakupování po internetu přes hranice chce podpořit Evropská unie.
Evropané zatím mají nedůvěru k zahraničním internetovým prodejcům, protože neexistují dostatečné celoevropské záruky, které by je chránily. Vše by mohla změnit nová směrnice o právech spotřebitelů, kterou představila eurokomisařka pro ochranu spotřebitelů Meglena Kunevová.
Spotřebitelé v celé Unii by podle směrnice měli mít před nákupem po internetu k dispozici přesně stanovené informace o výrobku, sídle prodejce či ceně včetně daní, ale i nákladech na dopravu, doručení či poštovné. Zákazník by také objednané zboží měl obdržet nejvýše do 30 dnů. Náklady za ztrátu zásilky při doručování by měl nést prodejce. V případě nedoručení či pozdního doručení by zákazník měl mít právo získat peníze zpět co nejrychleji, nejpozději do sedmi dnů od smluveného data doručení.
Reklamace zboží nakoupeného po internetu by se pak měly v celé Unii řídit jednotnými pravidly. Komisařka zároveň navrhuje vytvoření černé listiny neférových smluvních podmínek, které budou v celé Unii zakázány. Vznikne zřejmě i „šedá listina“ smluvních podmínek považovaných za nespravedlivé, proti které se prodejce bude moci odvolat.