Eurokomisaři chtějí více bezpečnosti na silnicích. Všechny nové automobily v Evropské unii by dle jejich představ měly být od roku 2009 vybaveny pokročilým brzdovým systémem, jenž by měl snížit počet úmrtí chodců při nehodách. Návrh komise ještě musí schválit členské země EU a Evropský parlament.
Takzvaný brzdový asistenční systém by dle komise mohl zachránit více než tisíc životů ročně. Systém monitoruje rychlost sešlápnutí brzdového pedálu, a když vyhodnotí situaci jako kritickou, dokáže zajistit okamžité zvýšení tlaku v brzdové soustavě, čímž dojde ke zvýšení účinku a zkrácení brzdné dráhy až o pětinu. Hlavním přínosem je ale zkrácení brzdění při nesprávné reakci řidiče.
Technologie brzdového asistenčního systému měla premiéru v roce 1996 u vozů Mercedes-Benz třídy S a SL. Roku 1998 se tato automobilka stala první firmou, jež technologii zavedla u všech modelů. Později ji následovaly i některé další společnosti, například BMW a Volvo.