Ani návrat ekonomické recese do země nezkazil Čechům chuť na pivo. Budějovický Budvar loni zvýšil prodej piva meziročně o 5,5 procenta v porovnání s předchozím rokem. Celkem tak prodal 1,32 milionu hektolitrů zlatavého moku.
Foto: Profimedia
Na růstu produkce se podílel především export, který byl nejvyšší v historii pivovaru a meziročně vzrostl o 7,8 procenta. „Budějovický Budvar prodal loni druhý nejvyšší objem piva ve své 116 let dlouhé historii. Objem vývozu překonal náš dosavadní historický rekord z roku 2010,“ říká Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
Podíl exportu na celkovém výrobě pivovaru tak loni dosáhl 49,4 procenta. V tuzemsku činil nárůst prodeje 3,4 procenta. „Podařilo se nám tak zvrátit nepříznivý trend roku 2010, ve kterém jsme na domácím trhu kvůli nárůstu spotřební daně ztratili přes sedm procent,“ dodává Robert Chrt. Prodej vlajkového produktu - světlého ležáku značky Budweiser Budvar – se zvýšil o 6,5 procenta.
Podíl lahvového piva na prodejích se meziročně zvýšil o 10,5 procenta a jeho objem poprvé překonal hranici 800 000 hektolitrů. Podnik dosáhl také meziročního nárůstu tržeb o 1,9 procenta
„Nižší dynamika nárůstu tržeb byla způsobena jednak posilováním koruny, jednak strukturálním přesunem evropské poptávky z gastronomie do segmentu maloobchodu,“ uzavírá Robert Chrt.
Budvaru se v roce 2011 dařilo výrazně lépe než tuzemskému pivovarnictví celkově. Podle předběžných odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven česká výroba piva loni meziročně vzrostla jen asi jedno procento.