Menu Zavřít

Budoucnost je v rychlých mobilních datech

2. 7. 2010
Autor: profit

Jak se vede telekomunikačním operátorům v době ekonomické krize? „Období krize bylo pro nás příležitostí. Řada firem se totiž začala více poohlížet po efektivnějších řešeních, které optimalizují náklady za telekomunikační služby,“ říká Pavel Hlavinka, viceprezident Vodafonu pro firemní zákazníky.

Vodafone intenzivně staví 3G. Na snímku technik Ladislav Foud při kontrole jednoho z vysílačů v Karlových Varech, kde operátor spustil rychlou mobilní síť začátkem června. Technici Vodafonu najezdili po Karlových Varech při testovacím měření a optimalizaci sítě více než 600 kilometrů.

Autor: Vodafone

Letos intenzivně rozšiřujete rychlou mobilní datovou síť, známou pod zkratkou 3G. Jaká města letos pokryjete?

V současnosti pokrýváme signálem 3G celou Prahu, Brno a Karlovy Vary. Do konce léta rozšíříme rychlá data do krajských měst, jako Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, Zlín, Plzeň, Ústí nad Labem či Liberec. Do konce roku pokryjeme 3G sítí okolo 60 měst a obcí, včetně všech krajských metropolí.

A další vaše plány kromě pokrývání rychlých mobilních dat?

PAVEL HLAVINKA
Pavel Hlavinka je viceprezidentem pro firemní zákazníky ve Vodafonu více než dva roky. Za tu dobu se mu podařilo úspěšně vybudovat silné portfolio firemních zákazníků od nejmenších podnikatelů až po středně velké a velké firmy, které využívají komplexní telekomunikační služby Vodafone OneNet. O komplexní řešení, které optimalizuje a šetří náklady, vzrostl prudce zájem v průběhu krize. Jen za loňský rok si Vodafone OneNet pořídilo třikrát více firem. Jednalo se o zákazníky jak z veřejného, tak soukromého sektoru. Pro ně Vodafone provozuje přes dvacet tisíc pevných datových a hlasových přípojek a více než 550 tisíc firemních SIM karet.

Chceme dál posilovat v segmentu firemních zákazníků. Nyní jsme komplexní telekomunikační operátor, který nabízí veškeré služby jak v pevné, tak v mobilní síti. V minulých letech jsme vytvořili portfolio partnerů v oblasti fixních dat a dnes v rámci jednotného telekomunikačního řešení Vodafone OneNet umíme zajistit kromě mobilních řešení pevný internet a pevnou linku každé firmě v ČR. Důraz klademe na kvalitu, komplexnost a perfektní servis v podobě osobní péče.

Nedávno jste otevřeli první franšízové prodejny. V jakých městech chystáte otevírat další?

Otevřeli jsme franšízové obchody v Přerově a Písku. Brzy budou následovat další místa v Karlových

Varech či Karviné. Hledáme podnikatele přímo v regionech, kde to dobře znají, a nabízíme jim s námi spolupracovat. Do dvou let chceme díky franšízám zdvojnásobit počet našich značkových obchodů na více než 130. Firemní zákazníci

v těchto obchodech najdou odborně proškolené profesionály, s nimiž mohou konzultovat své požadavky a potřeby.

Vnímáte ve vašem oboru stále dopad krize, nebo nastává už trend oživení?

Období krize bylo pro nás příležitostí. Řada firem se totiž začala více poohlížet po levnějších a efektivnějších řešeních, které optimalizují náklady za telekomunikační služby. Zákazníci oceňují naše přehledné nabídky, které si sami sestavují přímo na míru a hlavně, se kterými mají kontrolu nad výdaji a jasný přehled o ceně za využívané služby.

Takže se vám stále daří získávat klientelu?

I přes dopad krize a vysokou nasycenost telekomunikačního trhu stále rosteme. Největší poptávku sledujeme po komplexním řešení Vodafone OneNet, v jehož rámci firemním zákazníkům optimalizujeme náklady a zajišťujeme perfektní servis a péči. Zájem o tuto službu vzrostl za poslední rok trojnásobně.

Kam se podle vás bude obor telekomunikací dále posouvat?

Budoucnost je v rychlých mobilních datech a chytrých řešeních, postavených na IP platformě. Rostoucí zájem sledujeme o IP faxové řešení, s nímž lze jednoduše odeslat dokument z běžného faxu a zobrazit jej třeba v mobilním telefonu.

Poptávka také roste po službách a řešeních na principu Maschine-To-Maschine komunikace. Příkladem je naše služba auto manažer, která slouží ke sledování a správě vozového parku v reálném čase.

EBF24

Jak přesně v praxi služba auto manažer funguje? Zákazník si od nás koupí malé zařízení, které má v sobě zabudovanou SIM kartu. Umístí si ho do vozu a v přehledné on-line aplikaci pohodlně vyplňuje knihu jízd, sleduje pohyb vozu a vykazuje přehledy o služebních a soukromých jízdách, včetně stavu najetých kilometrů. Jaké trendy z oblasti mobilních technologií vás v poslední době nejvíce zaujaly? **

Je to rozhodně obrovský rozmach chytrých telefonů s dotykovými displeji. Díky našemu e-mailovému řešení máte dnes e-maily, kalendář a zkrátka celý internet neustále u sebe. Připojit k internetu se můžete téměř odkudkoliv.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).