Menu Zavřít

Buďte oparní na módní věci, jsou pomíjivé

28. 2. 2008
Autor: Euro.cz

Pražský trh s luxusním ubytováním se rozšiřuje

Paleta pražských luxusních hotelů se rozšiřuje. Jedním z prvních pětihvězdičkových hotelů, které v Praze začaly působit, byl Four Seasons v blízkosti Karlova mostu. „Na trh vstupují stále noví operátoři. Myslím, že tento trend bude ještě několik následujících let pokračovat,“ říká René Beauchamp, ředitel hotelu Four Seasons. Týdeník EURO s ním hovořil o nových trendech a změnách v hotelovém průmyslu.

EURO: Zmiňoval jste, že na trh expandují stále další hráči. Máte na mysli pouze Prahu nebo se to týká i dalších měst? BEAUCHAMP: Nikoliv jen Prahy. Také další města a regiony přitahují operátory luxusních hotelů. Například horská střediska. Do konce letošního roku otevře první hotel v Česku řetězec Kempinski. A bude mít premiéru také v Bratislavě. Marriott rozšiřuje svou síť, a to nejen v Praze. Několik provozovatelů luxusních hotelů se zajímá o Brno. Je pozitivní, že zároveň roste i poptávka po exkluzivním ubytování.

EURO: Plánuje také Four Seasons otevřít další hotely v Česku nebo v regionu střední a východní Evropy? BEAUCHAMP: V příštím roce chceme celosvětově otevřít osm nových hotelů. To je pro naši společnost významný růst. Po roce 2010 bychom chtěli spravovat více než stovku hotelů.

EURO: Jaké země pro vás představují největší potenciál? BEAUCHAMP: Určitě je to Čína, tamní trh roste velmi rychle. Nesmíme zapomenout na Indii, to je také expandující trh. Za tři měsíce otevřeme hotel v Bombaji. Na projektech pracujeme také v Béngalúru a v Kérale. Zajímavé je i Rusko. Kdybych tedy měl jmenovat tři hlavní destinace, byla by to Čína, Indie a Rusko.

EURO: Ovlivnila již úvěrová krize hotelový průmysl v USA? BEAUCHAMP: Samozřejmě že jsme do letošního roku vstupovali s napětím. Naše firma ale vždy diverzifikovala své portfolio, nechceme se koncentrovat jen na jeden trh, protože tak bychom byli zranitelní, kdyby na něm došlo k recesi. Myslím, že vývoj v nejbližších měsících ukáže, zda se USA dostaly do recese, či nikoliv. Nejistotu navíc zvyšují zdejší prezidentské volby. Je ale pravdou, že klienti, kteří se ubytovávají v pětihvězdičkových hotelích, činí tak i během recese. Za svoji kariéru jsem zažil již několik recesí a vždy existoval určitý úzký segment zákazníků, kteří za všech okolností vyhledávají luxusní hotely.

FIN25

EURO: Jaké nové trendy jsou nyní patrné v hotelovém průmyslu? BEAUCHAMP: V současné době cestuje pohromadě celá rodina. To se netýká je rodičů a dětí, ale cestují s nimi i prarodiče. A společně tráví volný čas. To dříve nebylo tak běžné. Lidé odcházejí dříve do důchodu, mají k dispozici mnohem více peněz a dopřávají si luxusní dovolené. Hledají unikátní zážitky. Často využívají služeb konzultantů a cestovních kanceláří. Klienti chtějí být rozmazlováni a chtějí si být jisti, že víme, co oni chtějí. Lidé jsou, co se týká cestování, mnohem vzdělanější. Když někam přijedou, vědí, jaká je ve městě nejlepší restaurace, nejlepší hotel, kde jsou jaká muzea. Mění se také postavení konzultantů a cestovních kanceláří, které dříve využívali klienti jen při rezervaci hotelu či letenky.

EURO: V zahraničí se otevírají hotely, které spolupracují s módními značkami, například se značkou Giorgio Armani. Je toto také nový trend? BEAUCHAMP: Čas je tím nejlepším měřítkem, jak budou tyto hotely úspěšné. Lidé jsou po luxusu skutečně hladoví. Vždy ale říkám, že mají být opatrní na módní věci, protože ty jsou pomíjivé. Hotely, které jsou na trhu již dlouhou dobu, budou působit i v dalších letech. Je ale samozřejmě vzrušující vidět nové, módní designové hotely. Pro klienty představují další možnost volby. Každý může otevřít módní designový hotel, ale hotelový průmysl není jen o interiéru, je také o službách, o know-how.

  • Našli jste v článku chybu?