Pražský radní pro dopravu a čerstvý poslanec (ČSSD) Petr Dolínek má za jeden jediný den na kontě dva sólokapry. První z nich započal svou plavbu ve čtvrtek 18. ledna v Kloknerově ústavu, který posuzoval technický stav Libeňského mostu. Za hojné účasti úředníků města a Technické správy komunikací se mluvilo o tom, že jeden z rámů mostu má aktuálně normální zatížitelnost pouze vozidly do pěti tun s vyloučením tramvajové dopravy. Stav je havarijní, a aby tam mohla jezdit jednosměrně tramvaj, je třeba kritické části podepřít.
Podle informací Odposlechu není v zápise ze schůzky ani zmínka o tom, že je nutné most okamžitě uzavřít nebo že by se o tom aspoň diskutovalo. Ten samý den po páté odpoledne nicméně vedení města a představitelům dotčených městských částí přistál ve schránkách e-mail, že se most o půlnoci zavře pro tramvaje i pro auta. Někteří se to dozvěděli až z tiskové konference svolané na šestou večer, kde si radní Dolínek rýpl do aktivistů, kteří chtějí už dva roky prohlásit most památkou, místo aby se zboural. Kdyby do toho nestrkali rypák, nový most už prý mohl stát. Těžko říct, co se přesně dělo po ty dva roky, kdy bylo zřejmé, že most směřuje k havárii, ale najednou to byl fofr, a to takový, že dopravní podnik nestihl ani vylepit správné jízdní řády.
No alespoň se novináři příliš nerýpali v ranní zprávě, že Technická správa komunikací - spadá do kompetence Dolínka a poslední dobou si v ní zřídila detašované pracoviště policie - vyhlásila loni na podzim tak nějak na tajňačku tendr na úklid pražských ulic za 14 miliard korun. Jako na potvoru se tak stalo pouhý den předtím, než Praha ovládla společnost Pražské služby, a to kvůli tomu, aby jí mohla úklid ulic svěřit „in-house“, tedy bez tendru. 1