Menu Zavřít

BusinessInfo.cz: portál pro podnikatele přichází s novou, moderní podobou

Autor: Archiv

Businessinfo.cz slaví 18 let úspěšné existence a prochází inovací. Zachová obrovskou škálu užitečných informací pro podnikatele, exportéry i další uživatele, obsah ale nabídne v modernějším hávu.

Portál BusinessInfo.cz, jehož
garantem je ministerstvo průmyslu a obchodu a realizátorem agentura CzechTrade,
je online již 18 let a za dobu své existence se stal jedním z nejvýznamnějších
podnikatelských informačních portálů s průměrnou návštěvností 250 tisíc uživatelů
měsíčně, s čímž se žádný jiný web státní správy nemůže srovnávat.

Portál vznikl s cílem nabídnout
vše o podnikání a exportu na jednom místě. Na stránkách nabízí kompletní a jasně
strukturované informace a novinky ze světa podnikání a exportu. Obsahově se ovšem
do jisté míry vyčerpal – v tom smyslu, že už nemá kam dál jít, protože je na
hraně udržitelnosti, kdy je na portále neuvěřitelných 550 rubrik.

Google pro podnikatele

Jelikož se portál ocitl i na
hranici technologické udržitelnosti, bylo proto nutné přijít nejen s novou
technologií, novým vizuálem, ale vzít to od začátku a přinést nový a moderní
koncept celého portálu tak, aby držel krok s dobou a byl konkurenceschopný i za
dalších 18 let. Je na čase přejít z fáze budování obsahu do etapy, kdy bude
portál uživatelům umožňovat co nejefektivnější práci s ním. A tak se zrodil
koncept BusinessInfo.cz postavený na práci s obsahem, kdy bude mít roli Googlu
pro podnikatele a exportéry.

Cílem je přehledný web, kde
migruje všechen obsah. Témata budou jednoduše a rychle k dispozici díky klíčovému
vyhledávání a filtrování. Interní vyhledávání nové generace s důrazem na našeptávač
a celkovou relevanci výsledků, vícekriteriální filtrace namísto zdlouhavého
procházení struktury, dynamické omezování obsahu.

Vyhledej a filtruj

Netradiční vyhledávání na celé
ploše, výrazné ikony a jasná barevná navigace zlepšují zážitek ze čtení a pomáhají
orientaci na portálu. Tím, že je celkový koncept portálu orientován na vyhledávání
a filtrování obsahu, je stěžejním navigačním prvkem použitým napříč portálem
horizontální menu realizující základní navigaci mezi jednotlivými vertikálami.

Responzivní verze portálu by měla
být přístupná z jakéhokoli zařízení tak, aby si uživatelé mohli kdykoli nejen přečíst
zajímavý obsah, ale i plně využít všechny funkce BusinessInfo.cz.

Přichází větší variabilita
obsahu, kdy portál nabízí nejen kvalitní text, ale i videa, fotogalerie,
podcasty, formuláře a každý den aktualizované obchodní příležitosti.

Rychlost na prvním místě

Velký důraz je kladen na
rychlost odezvy portálu. Řešení je proto pro státní správu neobvyklá kombinace
WordPressu a cloudového provozu na Google Cloud Platform. Toto řešení umožňuje
vytvářet co nejsvižnější web a pružně reagovat na rychlý vývoj technologií. Cílem
je přinášet uživatelům vysoký uživatelský zážitek. Portál je v těchto dnech v
provozu v betaverzi a vylaďují se jeho funkce i s ohledem na doporučení a zkušenosti
uživatelů.

BusinessInfo.cz zůstává jediným portálem o podnikání a exportu, kde uživatel získává aktuální informace z první ruky a ověřené konkrétními úřady a organizacemi státní správy v Česku a zahraničí. Jde také o jediný portál, který nabízí tento druh informací zcela bez reklam. Cíl je jednoduchý – aby se uživatelé dostali k potřebným informacím tak rychle, jak jen to je možné.

MMF24

PDF verze březnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).