Test
Není to báječné, že je život nepřetržitou volbou? Člověk si může na míru vybrat televizi, aby se hodila ke stolku po praprababičce, co se stal rodinnou relikvií. Může si na míru vybrat botník, aby se do něj vešlo právě sedmnáct párů bot a ani o jeden víc. Může si dokonce na míru koupit bibli, aby ta horní polička v knihovně nevypadala tak prázdná. Existuje ale něco, co jej přiměje uvažovat o koupi BMW 325i?
Při testování BMW 320d (EURO 24/2005) kromě jiného vyplynulo, že jeho praktičnost se omezuje na nízkou spotřebu a pohodlnou jízdu ve čtyřech. Schránka před spolujezdcem se hodí sotva na sendvič, nesklopná zadní sedadla složíte jen jednou (a to násilím) a šuplík pod víkem kufru průměrných 460 litrů na zavazadla ještě o něco zmenšuje. O BMW 325i platí totéž až na tu spotřebu. Více než „variabilnímu“ interiéru se ale v Mnichově vždy věnovali mrzké touze co nejrychleji minout další vlásenku. Naštěstí.
S benzinovým šestiválcem má trojkový bavorák ty nejlepší předpoklady dodat řidiči slibované vzrušení, kdekoli je to možné. Výborná stabilita vozu, podporovaná ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50, a obligátní pohon zadních kol tvoří s motorem o výkonu 218 koní velmi dobrou kombinaci. Odezva na sešlápnutí plynového pedálu je okamžitá a agregát se do otáček dostává příjemně pružně. Trošku to kazil fakt, že testovaný vůz byl vybaven šestistupňovým automatem. Ne že by s ním bylo něco v nepořádku, řadí přesně a s minimálními prodlevami. Jen toho vzrušení o něco ubude. K trojkovému bavoráku s benzinovým motorem by automat měli dávat spíš se slevou.
Na dálnici lze ocenit, s jakým temperamentem naskakují na palubním počítači zdolané kilometry a jak mírumilovně se vůz chová k posádce. Na hodně velkých nerovnostech je sice tvrdší a nemá rád vyjeté koleje v asfaltu, to jsou však ojedinělé úchylky jinak komfortního podvozku. Úchvatnější než akcelerace na stovku za sedm vteřin je chování trojkového BMW v zatáčkách. Díky preciznímu řízení a celkové vyváženosti hladce zvládá ostré zatáčky, a to v rychlostech zapovězených některým modelům i na rovinkách.
Až do zjištění, že existuje BMW 330i, je vše v pořádku. Pak to začíná drhnout. „Ten druhý“ benzinový šestiválec má totiž o čtyřicet koní víc a podstatně divočejší projev. Již tak famózní zvuk posouvá o kus dál a s manuálem stojí 1,1 milionu. To není o moc víc. Zvláště když v tom, co dělá bavorák bavorákem, je 330i lepší. V praktičnosti při každodenním ježdění se zase 325i nevyrovná turbodieselu. Tak kdo si ho koupí?
BMW 325i
Motor zážehový šestiválec
Objem 2497 cm3
Max. výkon 160 kW
Převodovka 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 245 km/h
Průměrná spotřeba 8,4 litru na 100 km
Základní cena 1 055 290 Kč
Klady
- výkonný a kultivovaný motor
- ostré brzdy
- jízdní vlastnosti
Zápory
- zbytečný automat
- existence 330i