glosyMěsto Kolín vede s vládou spor o to, kolik má dostat na své nové byty. V rámci podpory investice japonské Toyoty a francouzského Peugeot-Citroen zde má vzniknout 850 bytů, na které městu Kolín přispěje stát celkem 336 miliony. Na jeden nový byt tak připadá dotace 400 tisíc korun.
glosy
Město Kolín vede s vládou spor o to, kolik má dostat na své nové byty. V rámci podpory investice japonské Toyoty a francouzského Peugeot-Citroen zde má vzniknout 850 bytů, na které městu Kolín přispěje stát celkem 336 miliony. Na jeden nový byt tak připadá dotace 400 tisíc korun. Zatímco jiná města by takovým příspěvkem byla nadšena, Kolín se s vládou hádá a tvrdí, že slíbená třetina miliardy je jen první splátkou. Celkem by chtěl dostat na každý nový byt dotaci 850 tisíc, aby město nemuselo přispět ze svého. Byty by zaplatili ze svých kapes daňoví poplatníci. Nabízí se otázka, kam až zajdeme při podbízení se velkým investorům. Téměř zadarmo přijdou k vykoupeným pozemkům, inženýrským sítím, vyškolené pracovní síle a návdavkem dostanou daňové prázdniny. A teď ještě stavíme byty pro jejich zaměstnance. Rozhodnutí už padlo, smiřme se s tím. Nyní jde alespoň o to, aby v domech postavených pro pracovníky Toyoty skutečně bydleli pracovníci Toyoty. Radní se určitě budou dušovat, že všech 850 bytů dokonale uhlídají. Na to raději nespoléhejme. Podle zjištění Nejvyššího kontrolního úřadu se s penězi na investiční pobídky špatně hospodaří. Byty nebudou výjimkou.