Menu Zavřít

Bývalý ředitel Fiatu Sergio Marchionne zemřel. Automobilku vedl 14 let

25. 7. 2018
Autor: Profimedia.cz

Bývalý generální ředitel automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne (66) zemřel. Oznámila to rodina Agnelliových, která vlastní kontrolní podíl v FCA. Automobilka o víkendu oznámila, že Marchionneho stav se po nedávné operaci ramene prudce zhoršil a jmenovala nového šéfa.

„To, čeho jsme se obávali, se bohužel stalo. Sergio Marchionne, muž a přítel, odešel,“ řekl předseda představenstva FCA John Elkann.

Marchionne zhruba před třemi týdny podstoupil operaci ramene. Po zákroku se však podle italského tisku objevily závažné komplikace a jeho stav se v posledních dnech prudce zhoršil.

Marchionne se stal ředitelem italského Fiatu v roce 2004 a patřil mezi nejdéle sloužící šéfy v automobilovém průmyslu. Pod jeho vedením se Fiat sloučil s americkou automobilkou Chrysler a Marchionnemu je připisováno, že obě automobilky zachránil před bankrotem. Skupina FCA je nyní sedmou největší automobilkou na světě.

Marchionne byl také ředitelem a předsedou představenstva výrobce sportovních luxusních aut Ferrari, který se oddělil od FCA v roce 2016, a předsedou představenstva společnosti CNH Industrial, která vyrábí zemědělské stroje, traktory, autobusy a další dopravní prostředky.

Při významné firemní události se Marchionne naposledy objevil na veřejnosti začátkem června, kdy představil plány FCA do roku 2022 a oznámil investice do elektrických aut. Původně chtěl své místo opustit v roce 2019, kvůli zhoršení zdravotního stavu ale byl na jeho místo o víkendu jmenován Mike Manley, který byl předtím ředitelem divize Jeep.

Milovník kávy a cigaret

Marchionne se narodil v Itálii, měl však italské a kanadské občanství. Kariéru zahájil v Kanadě ve společnosti Deloitte & Touche. Byl účetním a právníkem. Před nástupem do Fiatu působil na vedoucích funkcích v několika firmách a získal si pověst odborníka na návrat ztrátových firem k zisku.

WT100

Marchionne byl známý svým přímočarým chováním a tím, že si nedělal starosti s oblečením. Jen málokdy byl vidět, že by měl na sobě něco jiného než džíny a černý svetr. Měl rád rychlost a jezdil ve Ferrari, kterých měl několik. Denně vypil kolem deseti italských káv a vykouřit balíček cigaret Muratti.

Dále čtěte:

Dieselgate, druhé kolo. Zatčení šéfa Audi znovu oživilo tři roky starý skandál

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

Šéf Volkswagenu Diess rozšiřuje vliv. Stal se i předsedou dozorčí rady Škoda Auto


  • Našli jste v článku chybu?