Menu Zavřít

Berlínské martýrium. Byznysu dochází trpělivost s nekonečnou stavbou letiště

5. 12. 2019
Autor: byteschieber, Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Berlín má v současnosti jen sedm přímých mezikontinentálních leteckých spojů. Manažeři berlínských firem se nemohou dočkat otevření nového letiště, které je naplánované na podzim 2020. Lepší letecké spojení by mělo také snížit uhlíkovou stopu, protože dosud cestující musí přestupovat ve Frankfurtu, Mnichově, Kolíně, Paříži nebo Londýně.

Zástupci firem podle místní hospodářské komory IHK Berlin nejsou v současnosti spokojeni s tím, jak je hlavní město Německa letecky spojeno se světem. Letů za moře má pouze sedm.

Naopak rušnější letiště v zemi, Frankfurt, Mnichov a Kolín nad Rýnem, nabízejí celkem 159 přímých mezikontinentálních letů. Manažeři z Berlína a okolí musí často přesedat. Nejen v Německu, ale také v Paříži, Londýně nebo Istanbulu.

Z průzkumu mezi 150 společnostmi, jež zaměstnávají 14 tisíc lidí, vyplynulo, že tři čtvrtiny firem si na současný stav stěžují. Zaměstnanci z Berlína a Braniborska ročně podniknou 1,6 milionu dálkových letů. Tím, že musí přesedat, se zvyšují náklady firem i uhlíková stopa pasažérů. Na služebních cestách tráví také déle času.

Situaci by mělo zlepšit otevření nového letiště Berlin-Brandenburg Airport (BER) v říjnu příštího roku. Na jeho otevření se čeká už od roku 2011.


Další zádrhel u letiště v Berlíně: spor o luxusní terminál pro vládní delegace


Prezidentka berlínské komory IHK Beatrice Krammová připustila, že z historických důvodů neměl Berlín po roce 1945 kvůli rozdělení města mezi vítězné mocnosti běžné letecké spojení se světem jako jiná hlavní města, ale třicet let po pádu berlínské zdi už pro tento stav není omluva.

„Firmy z Berlína a okolí by určitě z dalších letů měly prospěch. Z mezinárodního pohledu by se staly přitažlivějšími obchodními partnery i zaměstnavateli, pokud by bylo možné letět do Berlína přímo,“ zdůraznila.

Německý institut pro ekonomický výzkum DIW identifikoval 15 destinací, jež berlínské firmy žádají nejvíce. Jedenáct z nich jich je v Asii. Například Šanghaj, Soul, Tokia, Bombaj. Ze Severní Ameriky to je Atlanta, Dallas a Washington. Krammová ale dodala, že o nových přímých letech mimo Evropu musí požádat německé úřady již nyní, aby po otevření nového letiště bylo takových letů k dispozici co nejvíce.

Dále čtěte:

Německo na cestě do vesmíru: hledá místo pro vlastní kosmodrom

Polikliniky z časů NDR přežily. Lékaři uměli léčit i bez drahých přístrojů a léků

Bez odvahy Čechů by nebylo sjednocení Německa, prohlásil Steinmeier

bitcoin_skoleni

30 let od pádu berlínské zdi: Němci si pochvalují svobodu slova i lepší hospodářskou situaci

 Pád berlínské zdi v roce 1989

  • Našli jste v článku chybu?