Menu Zavřít

Čachry s DNA

24. 7. 2006
Autor: Euro.cz

Extravagantní a luxusní kupé trpí slabostí pro dálnice

Mám docela jasnou představu, jak by mělo vypadat správné kupé. Automobil oslňující svými tvary i výkony, dravý na pohled i na dotek. Levhart, nikoli koala. Co když se ale koala oblékne do levhartího kostýmu? Ne, opravdu se nepokouším stát se novodobým Jeanem de la Fontainem. Jen jsem jezdil týden v Peugeotu 407 Coupé.
Pustíme-li ze zřetele stárnoucí 607, představuje kupé 407 přehlídku toho nejlepšího, co francouzská automobilka v současné době nabízí. A je toho na jeden model skutečně hodně. Vrcholná benzinová verze se šestiválcem ve vyšší výbavě Pack za jeden a čtvrt milionu vás vítá perfektně ušitými koženými potahy, sedačka posunutá víc do středu vozu oproti sedanu 407 poskytuje řidiči a spolujezdci velkolepý prostor vpředu a palubní deska hýří elegancí. Jelikož už interiér znáte z předchozích modelů značky, nad žádným detailem obdivem neomdlíte, nicméně celek působí důvěryhodně. Méně to už platí o standardní středové konzole Peugeotu, která je i v kupé kvůli milionu titěrných a lacině vyhlížejících tlačítek nepřehledná.
V Peugeotu se rozhodli nacpat do kupé veškeré svoje technické vymoženosti, aby majitel neměl pocit, že si musí zvláště připlácet. Volba se tak odehrává v intencích, zda toužíte po metalíze, střešním oknu, případně po navigaci. Všechno ostatní je u verze Pack v ceně - počínaje proměnným odpružením, xenonovými natáčecími světlomety, parkovacími senzory vpředu a vzadu až po zmíněnou kůži nebo devět airbagů. Je fascinující, jak snadno bohatá výbava povyšuje automobil do prémiového segmentu, zvláště když neopomíjí příjemnosti typu automaticky se zatmívajícího zpětného zrcátka či výborného audiosystému JBL s osmi reproduktory. Je to jako vstoupit do restaurace, v níž zjistíte, že to pětikilo zaplacené za vstup vám hradí každodenní obědy do konce života.
Jenže pak poznáte, že přejíst se dá čímkoliv a nadívaní šneci nejsou vždy to pravé. Peugeot 407 Coupé je famózní, pokud s ním hodláte hltat kilometry po dálnicích. Aerodynamická a velmi stabilní karoserie sedí na silnici jako přibitá a do kabiny vpouští jen minimum vnějšího hluku. Hladivý šestiválec s uměřeným výkonem 211 koní tiše šumí kdesi vpředu, rozdíl mezi stotřicítkou a stoosmdesátkou je sotva patrný a podvozek v komfortním nastavení si poradí s každou spárou. Máte sice pocit, že by filtrování nerovností mohlo být ještě měkčí, ale co, sedíte přece v kupé… Pokud se ovšem vydáte dál za zkoumáním dynamických aspirací vozu, brzy skončíte. Především na jedné a třech čtvrtinách tuny. Hmotnost napomáhající pohodlí na dálnici totiž začne zlobit, když dojde na testování rychlosti na okreskách. Šestistupňovému automatu trvá věčnost, než po sešlápnutí plynu na podlahu podřadí, akcelerace na stovku za 8,7 vteřiny vypadá dobře jen na papíře a schopný podvozek se marně potýká s masou v zatáčkách, aby ji udržel v rozumných mezích nedotáčivosti. Peugeot 407 Coupé je rychlý automobil. To však neznamená hbitý.
Automat lze přepnout na sport a pérování do tvrdšího režimu, přičemž odezva na sebe nenechá čekat. Tedy v tom druhém případě. Dosud minimální náklony v zatáčkách zmizí úplně a podvozek se stane o něco méně pohodlný, přebytečná kila však automobilu neodpáře. Útěchou tak aspoň může být přesné řízení s vyváženým posilovačem a zejména fakt, že jste právě s kupé prováděli něco, s čím v Peugeotu nepočítali.
Kupé 407 totiž miluje hlavně pohodlnou jízdu. Vzadu disponuje dvěma rozumnými sedadly, která průměrně vzrostlým dospělým vcelku dostačují, a do kufru se dá vměstnat kolem čtyř set litrů zavazadel. Budete-li k benzinovému šestiválci ohleduplní, dokážete se s ním dostat na spotřebu kolem jedenácti litrů na sto kilometrů. A v tom spočívá nikoli nevýznamný zádrhel tohoto kupé. S turbodieselem o objemu 2,7 litru a stejnou výbavou přijde na stejné peníze, přičemž nafta mu pomáhá zrychlit na stovku o dvě desetiny vteřiny rychleji. Daleko podstatnějším údajem je však spotřeba, která se pohybuje o dva litry níž. Bůh ví, že kupé sluší víc benzin. V tomto případě ale důvod pro jeho volbu nevidím.
Ve 407 Coupé se Peugeotu podařilo vytvořit zvláštní automobil. Zvenčí má dost sex-appealu na to, aby vám vyrazil dech, uvnitř má tendenci vás ukolébat. Není jako z bajky o lišákovi a masce a krásná tvář prázdno nekryje, nicméně přes bohatou výbavu mu něco uvnitř chybí. Testovanému vozu minimálně ten turbodiesel.

Peugeot 407 Coupé 3,0 V6 Motor: zážehový šestiválec
Objem: 2946 cm3
Max. výkon: 155 kW
Převodovka: 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost: 235 km/h
Průměrná spotřeba: 10,2 litru na 100 km
Základní cena: 1 150 000 Kč

ebf - tip - debata

Klady + rozsáhlá výbava
+ ticho v kabině vždy a všude
+ nepřehlédnutelný design

Zápory - líný automat
- minitlačítka na středové konzole
- značná hmotnost

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).