Řidičům se otevře 20. září jihozápadní část tzv. pražského okruhu. Komunikace propojí plzeňskou dálnici D5 a brněnskou D1.
Autor: Jakub Hněvkovský
Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfreda Brunclíka je otevření této stavby nejvýznamnějším dopravním počinem posledních let. Spojka o délce 23 kilometrů má výrazně ulevit dopravě v hlavním městě. „Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice,“ uvedl.
Nová dálnice mezi Slivencem a Modleticemi je největší silniční stavbou v Česku. Její součástí je 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá s D1. Náklady činí zhruba 18 miliard korun. ŘSD zároveň komplexně opravuje navazující úsek Třebonice - Slivenec z roku 1983.