Menu Zavřít

Částečný odsun po katarzi

28. 7. 2005
Autor: Euro.cz

MG Rover

MM25_AI

PRAHA (tpk) – Smrtelná agonie zapomenuta, MG Rover spasí Číňané. Nikoli však Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), jak se předpokládalo. Vítězem licitace o zkrachovalého britského výrobce se stala společnost Nanjing Automobile. Konkurzní správce, poradenská firma PricewaterhouseCoopers, nakonec dal přednost její nabídce, ačkoli SAIC jednak podporovaly odbory a jednak se o MG Rover a jeho výrobu motorů Powertrain ucházela v konsorciu s bývalým šéfem Fordu Europe Martinem Leachem.
Sága Roveru, táhnoucí se od počátku dubna (EURO 15, 16, 18/2005), tak dospěla ke katarzi. Nejbližší plány Nanjing Automobile hovoří o tom, že se produkce motorů přesune do Číny, kde rovněž mají vznikat vozy na platformách Roveru 25 a 75. Ve Velké Británii společnost navíc zaměstná dva tisíce lidí na konečném montování vozů, během následujících pěti let hodlá vyrobit minimálně 80 tisíc automobilů značky MG a vybudovat vývojové centrum. V každém případě se ale nezdá pravděpodobné, že by se produkce roverů vrátila do Longbridge. Odvolávajíc se na nejmenovaný zdroj agentura Reuters uvedla, že částka zaplacená Číňany se pohybuje mezi padesáti a sto miliony liber.
Tony Lomas z PricewaterhouseCoopers prohlásil, že nabídka Nanjingu byla konečná. Předminulý týden byla jednání se společností v pokročilé fázi a Číňané dali správcům najevo, že buď v pátek 22. července rozhodnou, nebo stáhnou svoji nabídku. Hned po vítězství začal Nanjing Automobile shánět vhodné manažery, kteří by se mohli zapojit do revitalizace britského výrobce.
Nevyřešena však přesto zůstává otázka práva na duševní vlastnictví modelů 25 a 75. To totiž již v minulém roce prodal Rover společnosti SAIC za 67 milionů liber, když se zdálo, že by čínská automobilka mohla MG Roveru pomoci. Pokud je Nanjing hodlá skutečně vyrábět, bude právě tento problém první, s nímž se bude muset vypořádat.

  • Našli jste v článku chybu?