Menu Zavřít

ČD Cargo očekává, že se firmy vrátí k železničním vlečkám

17. 2. 2011
Autor: profit

Nákladní dopravce ČD Cargo do budoucna očekává návrat firem přepravujících zboží převážně po silnici opět na železnici. Společnost k tomu vedou případy znovuzprovoznění bývalých železničních vleček.

Foto: Profimedia

Příkladem je rekonstruovaná vlečka do areálu spediční společnosti Lagermax, která se nyní v pražské Ruzyni otevírá po dvaceti letech. ČTK to dnes řekl mluvčí společnosti ČD Cargo Roman Jandík. “Zákazníkovi se vyplatilo do přímého napojení na železnici investovat, protože jsme mu nabídli lepší cenové podmínky než silniční dopravci,“ řekl obchodní ředitel ČD Cargo Jan Procházka.

Přepravce očekává, že by obnova této vlečky mohla za rok ulehčit silniční dopravě o 600 až 700 kamionů. S přepravou zboží firma počítá pětkrát týdně. Ačkoli nejde o převratné objemy, podle ČD Cargo je to důležitý trend přesunu zboží z menších společností na železnici. Renovace železničního napojení areálu přišla podle vedení Lagermax odhadem na 300.000 korun.

CIF24

U velkých průmyslových areálů typu Nošovice se s napojením na železnici počítá,“ řekl Jandík. Pro střední a menší podniky však představuje výstavba nebo rekonstrukce železničního napojení vysokou investici, a proto většinou spoléhají na kamionovou přepravu. Ve prospěch železnice ale podle něj v současné době mluví stále příznivější poměr ceny železniční a silniční dopravy.

S podporou železnice počítá i ministerstvo dopravy. V rámci dopravní superstrategie ministr Vít Bárta chystá snižování poplatků za použití železniční dopravní cesty. Na druhou stranu poplatky za použití dálniční sítě od letošního roku vzrostly o čtvrtinu a další čtvrtinové zdražení ministerstvo plánuje i pro rok 2012. Spolu se zdražením uvažuje o možnosti výkonově zpoplatnit i vybrané úseky sinic druhé a třetí kategorie.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).