Prezidentské volby a s nimi spojená hysterie jsou díky bohu za námi. Konečně se tak dostává prostoru pro běžnou pracovní agendu a tím i zprávy, které sice asi nepřitáhnou celý národ k sobotnímu vysílání ČT24, ale mohou být v podstatě důležitější.
Jednou z nich je, že právě v těchto dnech vrcholí rozhodování o osudu Českých aerolinií. Podle harmonogramu totiž mají dva přihlášení zájemci – Qatar Airways a Korean Air – do konce ledna odevzdat nezávazné nabídky na strategické propojení svého byznysu s dlouhodobě ztrátovými ČSA.
Zatím se o jejich představách nic moc nedozvíme. Plán šéfa ruzyňského leteckého konglomerátu – Letiště, ČSA a bývalých dcer aerolinek – Miroslava Dvořáka v tandemu s Miroslavem Kalouskem je zatím nic nezveřejňovat. Předběžná nabídka totiž ještě nic neznamená. Ukáže však na odhodlání toho kterého nápadníka skutečně s ČSA svatbu slavit. Také napoví, jak si oba ženiši (pokud nabídku pošlou) představují rozvoj byznysu nejen ČSA, ale vlastně celého Letiště Václava Havla, kde český národní dopravce ještě (přiznejme o prsa) dominuje.
Nejnapínavější to pak bude o měsíc později – to mají dorazit nabídky závazné, na jejichž základě se souboj rozhodne. Cena za akciový podíl sice hraje svou roli, tentokrát ale vláda posvětila to, že hlavním kritériem je rozvoj firmy a ne zisk pro stát. Ono těch 150 milionů korun, na něž jsou ČSA posudkem auditorů ohodnoceny, český rozpočet nespasí (notabene obě soutěžící firmy si mohou koupit maximálně 49procentní podíl).
Podstatnou otázkou ovšem je, zda bude vůbec o čem rozhodovat. To je to, co dělá oběma Miroslavům vrásky. Zkrátka, aby to čekání na závazné nabídky nedopadlo jako slavné čekání na Godota.
Čtěte další komentáře Adama Junka: