Pokud ministerstvo dopravy okamžitě neupraví novelu zmíněného zákona, hrozí problémy tisícům řidičů.
Tvrdí to europoslanec Karel Březina a předseda Asociace autoškol ČR Ondřej Horázný. Ti souhlasí s vedoucím odboru informací Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vladimírem Kydlíčkem, že nejhůře na tom nyní jsou řidiči vozidel od 3,5 do 7,5 tuny.
Podle Březiny a Horázného zřejmě budou muset někteří řidiči menších nákladních vozidel po 1. dubnu absolvovat rozsáhlé školení v délce 140 hodin. Norma totiž ukládá řidičům nákladních vozidel a autobusů vlastnit takzvané profesní osvědčení. Problém se týká právě některých řidičů skupiny C, kteří jezdí s auty vážícími 3,5 až 7,5 tuny. Zákon na ně prý nepamatuje a nedává jim možnost získat osvědčení jinou cestou než školením. Respektive, do konce března si mohli pořídit původní průkaz profesní způsobilosti a nyní mají smůlu.
Samo ministerstvo dopravy kritiku zákona odmítá a tvrdí, že řadu údajných nejasností vyřeší prováděcí vyhláška. Ta by měla vyjít ještě do 1. dubna. „Ladíme prováděcí vyhlášku, která by měla upravovat i zmíněný možný problém se skupinami C a C1,“ říká mluvčí tohoto rezortu Karel Hanzelka.