Menu Zavřít

Čekáte? Nečekejte!

19. 2. 2007
Autor: Euro.cz

Mimořádná technika za přijatelnou cenu

Ještě rok bude muset čekat zájemce o supersportovní BMW M3 nové generace na jeho uvedení na trh. Jestliže vyzkouší kupé řady 3 s třílitrovým motorem, může ale bez výčitek na podobné plány zapomenout a pořídit si dobrý vůz za velmi konkurenční cenu už teď. Trojka za méně peněz nabízí zážitky srovnatelné minimálně se současnou generací M3.
Vnitřní prostor BMW 335i je koncipovaný jako 2+2. Vpředu se sedí komfortně i přes sportovní design sedačky. Sedadla jsou sice umístěna níže než u čtyřdveřového sedanu, ovšem přesto je nad hlavou poněkud méně místa, než je zvykem. Interiér vozu nese všechny znaky BMW, což znamená vysokou kvalitu materiálů, zpracování a také ergonomii. Tolik pomlouvaný kruhový volič, kterým se ovládá palubní počítač, je i v malém kupé. Při troše praxe ale není problém cokoliv ovládat a nastavovat po paměti. Jedinou nepříjemností je přenos tepla z motoru do středového tunelu. Když si o tento tunel opřete pravou nohu, nastává její poměrně bolestivá a téměř okamžitá depilace. Pravděpodobně jde o konstrukční chybu, kterou prý designéři BMW rychle odstraní. Jinak trojkové kupé oplývá příjemnými drobnostmi, například po nastartování tlačítkem vedle volantu plastová panožka dopraví bezpečnostní pás blíže k místu, kam je možné komfortně dosáhnout. Odemykání prostým otevřením dveří, při němž stačí jen mít klíč v kapse, nebo totéž při startování, kdy není nutné jej zasouvat do zapalování, jsou příjemné vychytávky, na něž si rychle zvyknete.
Ovšem hlavní „trhák“ skrývá vůz pod kapotou. Motor kupé osobně považuji za to nejlepší, co kdy jezdilo po silnicích. BMW se k přeplňování turbem stavělo vždy negativně a vyzdvihovalo atmosférickou cestu. Ovšem tento motor se dvěma turbodmychadly je výjimkou, která skvělým způsobem potvrzuje pravidlo. Přínos dvou turbodmychadel konstruktéři využili pro narovnání křivky točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Turbo v tomto případě nějakým výrazným způsobem nezvyšuje výkon, takže pauza na kávu se po sešlápnutí plynu nekoná. Odezva sice není tak ostrá jako u podobného atmosférického šestiválce (například Jaguaru), přesto ale většina řidičů vůbec nepozná, že motoru turbodmychadla pomáhají.
Snad aby si BMW dobrovolně nelikvidovalo zákazníky M3, není po nastartování motor v interiéru příliš slyšet. Syrový chrapot šestiválce si kromě chodců vychutná i posádka, ovšem buď se staženými okny, nebo až ve vysokých otáčkách. Civilně vypadající vůz „vystrčí drápy“ až ve chvíli, kdy je to třeba.
Jízda s BMW 335i je velmi příjemná. Přesné řízení v běžném provozu spolupracuje přirozeně, na brzdy je možné se bez pochyb spolehnout, vedení stopy je přímo ukázkové. I přes sportovní charakter vozu je odpružení relativně komfortní a naklepávání tatarských bifteků se nekoná ani na rozbitých městských silnicích. Za městem ukáže BMW i svou druhou, nesporně zajímavější tvář.
Motor vozu překvapuje linearitou, s jakou je schopen zrychlovat. Tři sta koní stačí na cokoliv, stejně jako o stovku vyšší hodnota točivého momentu. Šestistupňový automat má rychlé reakce a logika řazení bere ohled vedle klasických jízdních parametrů také na to, jedete-li v zatáčce nebo po rovném úseku, do kopce či z kopce. Manuálně řadit lze dvěma hliníkovými páčkami na volantu. Jízda pak vyznívá téměř snově. Na pokyn pedálem plynu automobil vyrazí jako chrt za zajícem . Přestože se řadí pouze lehkým stisknutím páčky, tempu, jakým motor letí do červených otáček, řidič téměř nemůže stačit. Nejlepší podvozky na světě BMW dělá už dlouho, ten v kupé se od standardu značky nijak neliší. S vozem jdou dělat kouzelné věci, rychlost, jakou trojkové kupé umí proletět zatáčku, je ďábelská. Při zpomalování je trojka stejně dobrá jako při akceleraci. Z rychlosti kolem 240 kilometrů zkrotí brzdy vůz během okamžiku a celý manévr je doprovázen jen příjemným, lehce kontrolovatelným tanečkem zadní nápravy.
S BMW 335i lze (a to je další důvod, proč motor považuji za naprostý skvost) jezdit jak za dvacet, tak i za méně než devět litrů na sto kilometrů. Za celý test průměrná spotřeba nedosáhla ani jedenácti litrů, přičemž klidnou jízdu po dálnici automobil uměl i za osm a půl. Spotřeba je u tohoto vozu daná jen sebekontrolou majitele.
BMW 335i patří k nejlepším vozům své třídy. Lze s ním jezdit v běžném provozu a ani spotřeba není nepříjemným překvapením. Cenová politika BMW navíc činí tento automobil poměrně dostupným.

klady
• výkonný, úsporný motor
• ovladatelnost
• přesné řízení
• účinné brzdy
• jízdní vlastnosti
• příznivá cena
zápory
• zahřívání interiéru od středového tunelu
• netěsnost bezrámových oken při vysokých rychlostech

WT100

tabulka
BMW 335i kupé
cena
Základní 1.294.100,-Kč (BMW 335i Coupé)
Testovaný vůz 1.817.335,-Kč (BMW 335i Coupé)
Převodovka šestistupňová automatická
Motor třílitrový přeplňovaný šestiválec, výkon 225 kw 307 koní
spotřeba 10, 8,5, 9,5
zrychlení 5,5

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).