Škoda Auto začala s výstavbou nového technologického centra v Mladé Boleslavi. Projekt bude automobilku stát více než 1,1 miliardy korun, přičemž zhruba dvě stě padesát milionů zde již proinvestovala.
„Protože chceme dále vyvíjet moderní a kvalitní automobily, rozšíříme oblast vývoje ve Škodě do úrovně našich současných osmnácti vývojových center rozmístěných po celém světě. Centrum v Mladé Boleslavi bude vybavené nejmodernějšími technologiemi,“ říká odstupující šéf koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder. Stavbu spolu s ním zahájil poklepem na základní kámen i předseda představenstva Škody Auto Detlef Wittig.
V technologickém centru bude firma vyvíjet elektroniku, podvozky, motory, budou tam probíhat akustické a sluneční testy vozidel. Automobilka si mimo jiné postaví i vlastní klimatickou komoru a světelný tunel. „Součástí investice je modernizace zkušebních tratí a zvýšení úrovně bezpečnosti na polygonu v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Po dokončení všech prací bude mít vývojové oddělení Škodovky k dispozici pětasedmdesát tisíc metrů čtverečních plochy,“ říká člen představenstva automobilky Harald Ludanek.
Příprava celého projektu začala už před dvěma lety. Během tohoto období firma najala zhruba třetinu z plánovaného počtu 360 vývojářů, přičemž celkový počet zaměstnanců centra by se měl během tří let zvýšit z dnešních čtrnácti stovek na sedmnáct set lidí.
Automobilka bude v Mladé Boleslavi pokračovat ve vývoji motoru na směs biolihu a benzinu, jehož první verze by měla přijít začátkem příštího roku na švédský trh. „Kromě toho chystáme i motory na zemní plyn. Jejich vývoj ale potrvá ještě zhruba rok,“ dodal Ludanek. Zavedení motorů na zemní plyn do praxe bude prý záležet hlavně na zájmu trhu, na jejich hospodárnosti i na patřičně kvalitní síti vybavených čerpacích stanic v tuzemsku.
Automobilce peníze na investice nechybějí. Za první tři čtvrtletí letošního roku vytvořila zisk po zdanění ve výši 8,351 miliardy korun. Loni za stejné období zisk činil 5,202 miliardy korun.