Ceny nových osobních vozů na českém trhu se od začátku roku snížily v průměru o deset procent. Důvodem je zejména konkurenční boj a finanční krize.
Autor: Jakub Stadler
Odbyt nových automobilů se za letošních osm měsíců zvýšil o 6,6 procenta na 112,5 tisíce vozů. V srpnu ale trh o téměř procento poklesl. Důvodem cenových skoků je podle ředitele pro obchod Hyundai Vladimíra Vošického nepravdivé statistiky. „Tyto vozy byly prodány tím, že byly přihlášeny na registrační značky bez konečného zákazníka a stále neprodané stojí na skladech, nebo které byly registrovány na jeden den, posléze opět odregistrovány a následně vyvezeny,“ uvedl Vošický.
Podle mluvčí zastoupení Citroënu Martiny Bedrnové ceny diktuje trh s novými vozy, na němž je stále těžší uspět. „Pokud se podíváme například na akční ceny u Citroënu, tedy reálné ceny, za které zákazníci naše vozy kupují, ty se od ledna 2010 snížili o pět až 15 procent dle jednotlivých modelů,“ dodala. Nejlevnějšími vozy na trhu je Dacia Logan, kterou prodejci při využití leasingu nabízí za 129.900 Kč, na stejné ceně začíná i Renault Thalia.