Nejdůležitější lidé ze špičkových agentur pro ovlivňování veřejného mínění účtují klientům tři až sedm tisíc korun na hodinu, manažeři zakázek si berou od jednoho do čtyř tisíc korun a peníze za administrativní a produkční zaměstnance jsou na úrovni pod tisícem korun za hodinu.
Tato čísla vyplynula z průzkumu Asociace Public Relations Agentur (APRA) mezi třinácti členskými firmami. Ceny služeb podle průzkumu již nerostou a zůstaly na stejné úrovni jako v loňském roce. Hlavy agentur většinou řeší strategické komunikační úkoly nebo krizové situace. Nižší zaměstnanci obvykle spolupracují za klienty s médii a dělají analýzu jejich úpravu.
HODINOVÉ PŘÍJMY PR AGENTUR
Funkce Kč/h
ředitelé a top konzultanti 3200-7500
manažeři zakázek 1200-4000
produkční a admin. pracovníci méně než 1000