Dvakrát týdně do menší "sámošky" nedaleko domova, jednou za týden zajet na velký nákup týden do hypermarketu na okraji města a ještě se cestou zastavit v diskontní prodejně pro nějakou obzvlášť lákavou nabídku.
Autor: Jakub Stadler
Podobně vypadá podle průzkumu společnosti Nielsen nákupní chování lidí v České republice. Výsledky průzkumu přinesla agentura ČTK. Průměrně podle nich lidé navštíví supermarket osmkrát měsíčně, hypermarket pětkrát a diskont čtyřikrát do měsíce.
Nejvyšší částky utrácíme jednoznačně při oněch velkých nákupech v hypermarketech. Vloni nasypali Češi do pokladen těchto prodejen 119 miliard korun. O přibližně polovinu méně, 53 miliardy korun, skončilo v kasách supermarketů, diskontní prodejny utržily nejméně - 46 miliard.
Supermarketů je méně, ale častěji jsme v nich utráceli
Přestože co do objemu tržeb skončily až na druhém místě, nejrychleji rostly příjmy supermarketům. Připsaly si na svůj vrub o 8 procent víc peněz. A to přesto, že jejich počet v minulém roce klesl o více než jedno procento. I přesto je jich na českém trhu nejvíc - a to 689 prodejen.
Hypermarkety sice také poznaly nárůst svých výdělků, přesně o 6,6 procenta, ale zároveň vloni stoupal jejich počet - o 6,4 procenta. Právě v nich Češi platí nejvyšší částky za jeden plný košík. Zatímco loni stál průměrně 362 koruny, letos se jeho velikost zvětšila o 1,8 procenta.
Na druhém místě jsou ve velikosti nákupního koše diskonty se 195 korunami na jeden košík, což je o 3,2 procenta víc. Nejvíc se ale zvětšily průměrné nákupní košíky v supermarketech. Hodnota 152 korun znamená nárůst o téměř šest procent.
Více na Aktuálně.cz.