PODNIKATELÉ V DOMÁCÍM TURISTICKÉM RUCHU SE SNAŽÍ VYLEPŠOVAT TO, CO UŽ VYŠLO Z MÓDY, LPÍ NA STEREOTYPECH A NOVÉ TRENDY JIM UTÍKAJÍ. ČEŠTÍ TURISTÉ JSOU STÁLE NÁROČNĚJŠÍ I V PŘÍPADĚ DOMÁCÍCH DOVOLENÝCH. TURIZMU SE MÁ BLÝSKAT NA LEPŠÍ ČASY.
TĚCH SE VŠAK ZŘEJMĚ NEDOŽIJÍ DESÍTKY AŽ STOVKY DOSAVADNÍCH
Každý druhý Čech nerad cestuje a volno tráví doma nebo na chalupě. Mimo sezonu pak téměř necestuje ani ta druhá polovina. A právě sezonnost je podle výsledků šetření STEM pro ministerstvo pro místní rozvoj velký problém domácí turistiky. Ve špičce je infrastruktura přetížena, mimo sezonu zůstává téměř nevyužita. Pokud chce domácí turistika prosperovat, musí přijít s něčím, co do jejích zařízení přivede lidi, nejen když nasněží nebo jsou letní prázdniny. Nabízejí se například kondiční pobyty, kongresová turistika, tematické a kulturně-poznávací pobyty a podobně. Spoléhat jen na přízeň počasí je krátkozraké. Zatím se nabídka služeb pro domácí turisty orientuje na konvenční způsoby trávení volného času - v létě na výlet, v zimě na lyže. Služby pro relaxační a zábavné trávení volného času v turistických střediscích buď chybí úplně, nebo je jich málo. A také chybějí služby pro movitou klientelu. A ve výčtu nedostatků můžeme pokračovat. Lidé kritizují u domácích poskytovatelů hlavně nekvalitní služby, nepříjemnou obsluhu a špatnou hygienu. Proměnlivé počasí na náladě také nepřidá. V pořádku to není ani s dopravou. Hlavně v zimě znepříjemňuje lidem volno špatný stav silnic a malá kapacita parkovišť u lyžařských středisek. Češi jsou velmi kritičtí při porovnávání kvality služeb a ceny. Zejména u zimních lyžařských dovolených docházejí totiž k poznání, že cena tuzemské dovolené vyjde téměř stejně jako v zahraničí. Šíře služeb a jejich kvalita však v tuzemsku zahraniční standard zdaleka nedosahuje. Konkurence stále lev