Menu Zavřít

Češi chtějí ojeté hybridy. Nabídka je téměř nulová

26. 7. 2017
Autor: Štěpán Bruner, Mladá fronta

Zájem českých řidičů o hybridní automobily roste. S ohledem na cenu nových vozů je největší poptávka po vozidlech ve stáří tři až pět let. Nabídka je však na tuzemském trhu téměř nulová. Proto si jako náhradní variantu zájemci o hybridy kupují vozy na alternativní paliva, jako je CNG nebo LPG.

„Poptávka po hybridních vozidlech není sice dramatická, ale neustále roste. Před třemi až pěti lety se však v České republice registrace nových hybridů pohybovaly v řádech jednotek kusů, proto je současná nabídka ojetin s hybridním pohonem v autobazarech téměř nulová,“ vysvětluje Pavel Foltýn, ředitel strategické rozvoje sítě autobazarů Auto ESA, která si nechala zpracovat průzkum na toto téma.

Jeho slova potvrzuje i počet hybridních vozidel v nabídce českých inzertních serverů, kde je aktuálně přibližně 180 hybridních aut, tedy pouze nepatrných 0,23 procenta z celkové nabídky.

Podle Foltýna se Česko v tomto směru nevymyká situaci v Evropě. Například i v sousedním ekonomicky a ekologicky zdatnějším Německu je podíl nepatrný. Na největším německém serveru tvoří hybridy 0,86 % z celkového počtu prodávaných vozidel, což v absolutních číslech aktuálně znamená přibližně 14 700 vozidel.


Přečtěte si více o prodeji ojetin:

Češi mají rádi stará auta, prodej ojetin roste. Hitem je nákup online

Samotným prodejem péče o zákazníky teprve začíná


Nabídka hybridů se na českém trhu bude v brzké budoucnosti určitě zlepšovat, čemuž nasvědčují aktuální registrace nových vozidel s hybridním pohonem.

„Jen za prvních šest měsíců letošního roku bylo v ČR zaregistrováno 1343 vozidel s hybridním pohonem a 155 elektromobilů. Navíc podle odhadů bylo v tomto období přivezeno do Česka dalších 500 ojetých hybridů,“ popisuje Foltýn.

MM25_AI

Tyto vozy se budou průběžně objevovat na trhu ojetých vozidel a autobazary s tím musí počítat. „Jde především o výstavbu dobíjecích stanic a odborné znalosti techniků a prodávajícího personálu,“ uzavírá Foltýn.

Čtěte také:

Český automobilový trh v prvním pololetí 2017. Které značky se nejvíc prodávaly?

Aut na CNG je na našem trhu málo. Tato jsou nejlevnější, ale kdy se vyplatí?

Experti: Vodíková auta by v Česku měla být „prodlouženou rukou“ elektromobilů

České benzinky kvalitu moc nešidí. O těch špatných se ale řidiči nedozvědí vůbec, nebo pozdě


  • Našli jste v článku chybu?