Menu Zavřít

Češi jsou spokojení zákazníci

2. 6. 2014
Autor: Euro.cz

Banky Spokojenost klientů s jejich bankou ve světě klesá. Došlo k tomu poprvé po třech letech a pro banky to znamená, že jim reálně hrozí odliv zákazníků, potažmo pokles zisků.

Proti globálnímu trendu šlo překvapivě Česko, kde byl naopak největší nárůst spokojenosti klientů. Vyplývá to z výroční zprávy o retailovém bankovnictví zpracované poradenskou firmou Capgemini. Češi vyšli z průzkumu zahrnujícího 17 tisíc bankovních klientů ve 32 zemích jako třetí nejspokojenější. Pozitivní zkušenost v tuzemsku vyjádřilo 50,7 procenta zákazníků, o 8,2 procentního bodu více než o rok dříve. Spokojenější jsou už jen v Kanadě (60 procent) a Spojených státech (54,5 procenta).

Z průzkumu vyplývá, že očekávání a požadavky zákazníků se rychle mění. Jednoduché to banky nemají především s takzvanou generací Y, tedy lidmi narozenými mezi roky 1980 a 2000.

  • Našli jste v článku chybu?