V průzkumu 889 dodavatelů jazykových služeb z celého světa, který zpracovala americká výzkumná a konzultantská společnost Common Sense Advisory, se mezi top 35 poskytovateli umístily dvě české firmy. Agentura Moravia Worldwide obsadila 17. místo, jazyková agentura Skřivánek 20. místo v obecné kategorii a v počtu poboček s padesáti po celém světě skončila dokonce třetí. Dle výsledků průzkumu rostly příjmy jazykových agentur loni průměrně o 8,21 procenta, tedy výrazně pomaleji než v předchozích letech.
Tržby Moravia Worldwide zůstaly loni v meziročním srovnání zhruba nezměněné, u Skřivánka se předloni zvýšily o deset procent. „Díky diverzifikaci zákazníků a služeb i zakázkám od orgánů EU se krize na příjmech agentury neprojevila tak výrazně,“ říká ředitel mezinárodní produkce Skřivánka Michal Küfhaber. Protože je Common Sense Advisory jedinou výzkumnou společností, která se zabývá oborem překladatelství, je dle Küfhabera umístění v žebříčku přínosné zejména pro budování značky na zahraničních trzích. Za nejúspěšnější považuje expanzi v USA, Česku a Polsku, razantní nárůst zaznamenává Skřivánek rovněž v Rusku. Další expanze agentury by mohla směřovat k zemím jako Turecko. Moravia Worldwide má pobočky v devíti zemích světa, její marketingový ředitel Libor Šafář vidí velký prostor pro růst především v jižní Asii a v Číně.
Společnost Common Sense Advisory počítá, že se letos za překladatelské služby utratí celosvětově rekordních více než 26 miliard dolarů. Dle studie představuje 49 procent překladatelského trhu Severní Amerika a 43 procent Evropa.