Menu Zavřít

Češi před Vánoci utratili v e-shopech 52 miliard, o 16 procent více než loni

23. 12. 2019
Autor: CC0 via Pixabay

Češi na internetu utratili v předvánočním období rekordních 52 miliard korun, což je o 16 procent více než loni. Za celý rok trh rostl o 14 procent. Nejsilnější týden, během něhož lidé utratili 5,5 miliardy korun, odstartovalo pondělí 9. prosince. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci.

„Také v roce 2019 dosáhla česká e-commerce před Vánoci rekordních výsledků. Obraty podle našich dat vzrostly o 16 procent oproti loňskému roku, což hodnotíme jednoznačně jako úspěch. Od roku 2015 se pak hodnota zboží prodaného on-line zdvojnásobila,“ řekl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Vůbec nejsilnějším dnem bylo pondělí 16. prosince, kdy Češi utratili na internetu přes 1,2 miliardy korun. Špička trvala zhruba do 20. prosince, kdy ještě dopravci garantovali dodání zboží před Štědrým dnem.

Nakupovali jste před Vánoci v e-shopu?

Podle Vetyšky byly letošní Vánoce na internetu bez významnějších komplikací a dárky by měly dorazit pod stromek včas. Výrazné problémy nehlásí ani dopravci. „My dnes standardně doručujeme, jsou prodloužené otevírací doby na poštách a vážnější problémy nezaznamenáváme,“ řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík.


Zlatá horečka: Česko má nejrychleji rostoucí online trh v Evropě


Na nejvýznamnější prodejní období plynule navážou povánoční slevy, které spustí e-shopy prakticky ihned po svátcích. Jelikož stále více Čechů dostává pod stromeček dárky v podobě finanční hotovosti, dají se podle Vetyšky předpokládat významné prodeje také na přelomu roku. „Internetové obchody spustí zvýhodněné nabídky nejpozději na začátku nového roku, aby si vytvořily skladové kapacity pro nové sezonní zboží,“ dodal.

Mezi nejoblíbenější dárky na internetu patří dlouhodobě oblečení, elektronika nebo knihy. Uplatňují se ale i dárkové poukázky. Letos bylo například možné darovat poukaz na sdílení aut Anytime. Někteří prodejci spojili předvánoční špičku s charitou. Například Alza.cz na svých stránkách spustila platformu, kde mohou uživatelé posílat peníze na charitativní projekty podle vlastního výběru. Obchodník si v rámci aplikace Souhvězdí pomoci z posílané částky nic nestrhává ani nevyžaduje nákup zboží.

Loni e-shopy utržily 135 miliard, čísla za celý letošní rok oznámí na začátku ledna.

Přečtěte si také:

Zisk Alza.cz dál strmě roste. Loni eshop vydělal téměř miliardu korun

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

MM25_AI

Trápení českých miliardářů s e-shopy. Mall.cz i E-commerce Holding jsou ve ztrátě

  • Našli jste v článku chybu?